Jocurile online gratuite contribuie la majorarea veniturilor industriei de profil, intrucat participantii cumpara bunuri virtuale care costa mai mult decat jocurile contra-cost.

Aceste jocuri gratuite, considerate odata o napasta, dau de lucru dezvoltatorilor, care atrag utilizatorii sa plateasca pentru costume sau unelte virtuale.

Potrivit unui sondaj publicat de asociatia germana Bitkom din industria tehnologiei, 45% dintre clientii germani opteaza pentru versiunile gratuite ale jocurilor.

"Oamenii nu cheltuiesc in mod necesar mai putin, pentru ca fanii ar putea opta sa investeasca si cateva sute de lire sterline daca le place cu adevarat un joc, asa ca unii dintre ei cheltuiesc mai multi bani decat pe un joc cu pret premium"
, a declarat Mathias Hellmund, director la dezvoltatorul german de jocuri Exozet, potrivit MEDIAFAX.

Bitkom a constatat ca 43% dintre jucatorii germani cheltuiesc in medie 15 euro pe luna pe jocurile cu plata.

Alti utilizatori, de jocuri gratuite, sunt dispusi sa cheltuiasca printr-o singura tranzactie pana la 1.500 de euro pentru o sabie rara sau o armura speciala, a declarat Christian Funk, analist la compania se securitate informatica Kapersky Lab din Rusia.

Funk a monitorizat in iunie tranzactiile de acest tip de pe Ebay si a constatat ca au fost vandute 3.641 de bunuri virtuale pentru jocul "World of Warcraft", la un pret mediu de 132,33 euro, in decurs de 14 zile.

In baza acestor date, Funk estimeaza ca jucatorii cheltuiesc anual circa 11,5 milioane de euro pe bunuri virtuale doar pentru acest joc, ceea ce da o imagine despre sumele vehiculate pe acest segment.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.