Excesele angajatilor reprezinta, in medie, 30% din costurile de telefonie ale unei companii, arata o analiza realizata de Lasting Software, firma specializata in dezvoltarea de software.

Pentru a stabili excesele angajatilor in ceea ce priveste convorbirile telefonice, firma a dezvoltat un produs ce analizeaza o serie de parametri care variaza de la o organizatie la alta: durata convorbirii, costul aferent, destinatia apelului (identificarea apelurilor catre numerele de telefon nationale, internationale sau numere speciale), interesul convorbirii (personal sau de serviciu) precum si intervalul orar in care au loc apelurile.

“Cea mai mare reducere de cost realizata prin limitarea exceselor angajatilor s-a obtinut in cazul unei institutii publice, unde valoarea facturii lunare s-a diminuat cu 60%, in conditiile in care media este de 30%. Bineinteles, volumul economiilor variaza de la o organizatie la alta, in functie de comportamentul efectiv al angajatilor, domeniul de activitate si politica interna. Printr-o gestiune corecta a acestor costuri, companiile pot economisi zeci de mii de euro pe an”, declara Dan Pascu, director solutii in cadrul IT Lasting Group, un grup de firme din care face parte si Lasting Software

Excesele angajatilor pot fi semnalate prin alerte, alarme online si rapoarte lunare offline specifice. Pe langa o serie de rapoarte predefinite, pot fi implementate diverse filtre si raportari cu un grad ridicat de personalizare. Spre exemplu, pot fi realizate clasamente interne la nivel departamental sau individual.

"Topurile au un rol psihologic important: angajatii se feresc de primele pozitii, ceea ce determina un auto-control ridicat cu efecte garantate in buget. Mai mult, cu ajutorul acestor instrumente de control, organizatiile pot include in pachetul de beneficii pentru angajati alocarea unui buget pentru convorbiri personale, atat de pe extensie, cat si pe de pe telefonul mobil", spun reprezentantii firmei.

  • Cele mai multe din convorbirile in interes personal sunt efectuate de pe telefonul fix, indeosebi acolo unde exista extensii, deoarece, in absenta unui software specializat, nu poate fi generata o lista a convorbirilor pentru fiecare interior in parte.
  • Convorbirile in roaming inregistreaza cele mai mari costuri pentru companii. De altfel, o singura sesiune de transfer de date in roaming efectuata de un angajat a generat un cost de 1.900 de lei, mai arata analiza firmei.
Citeste si:
Studiu: Cat vorbesc romanii la telefonul mobil
Studiu: Cat vorbesc romanii...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.