Rezultatele cercetarii arata ca 55% dintre romanii din mediul urban, cu varsta peste 15 ani, utilizeaza computerul cel putin o data pe luna, iar 51% acceseaza Internetul lunar sau mai des.

Ce stiu sa faca romanii cu Internetul?

  • In Romania, Internetul este folosit in principal pentru a “sta de vorba” cu prietenii sau familia si pentru distractie, se arata in studiu privind stilul de viata a consumatorilor, si obiceiurile de utilizare a Internetului de catre romani realizat de compania de cercetare GFK. Fata de consumatorii din alte parti ale lumii, romanii utilizeaza mesageria instant in mult mai mare masura: 63% dintre utilizatorii de Internet din orasele Romaniei, fata de 32% dintre internautii din 26 de tari de pe toate continentele. Utilizatorii din alte state prefera in schimb sa tina legatura cu prietenii sau familia pe e-mail: 66% fac acest lucru cel putin lunar, comparativ cu 50% dintre utilizatorii romani.

  • Un alt rol important pe care il are Internetul este cel de sursa de divertisment. In Romania, in mediul urban, 44% dintre utilizatori asculta online muzica sau radio, 39% se uita la filmulete sau alte transmisiuni video, 36% fac download de fisiere audio, iar 31% descarca fisiere video. Cu toate ca si consumatorii din alte tari cauta divertismentul online, exista cateva diferente. Utilizatorii globali ai Internetului urmaresc transmisiuni video in aceeasi masura cu cei din orasele Romaniei (40%), insa mai putini dintre ei descarca fisiere video (doar 19%). De asemenea, la nivelul celor 26 de tari analizate, comparativ cu Romania, o mai mica parte dintre utilizatorii de Internet asculta muzica online (39%) sau o descarca (31%).

Utilitatea Internetului creste din ce in ce mai mult dincolo de posibilitatile de comunicare, informare si distractie pe care le ofera. Este folosit de un numar tot mai mare de utilizatori pentru a face cumparaturi, pentru a face plati sau pentru a-si administra conturile bancare. In tarile analizate de GfK Roper Reports, 45% dintre consumatorii care folosesc Internetul cumpara online produse sau servicii lunar sau mai des, 43% fac tranzactii bancare, iar 31% platesc facturi folosind acest canal. In Romania situatia este foarte diferita, deocamdata tranzactionarea pe Internet aflandu-se la un nivel relativ redus. In medie, doar 13% dintre utilizatorii din mediul urban fac cel putin lunar cumparaturi pe Internet, 7% fac tranzactii bancare si 6% platesc facturi.

Retelele sociale si comunitatile online sunt frecventate de tot mai multe persoane. 39% din totalul utilizatorilor de Internet cu varsta peste 15 ani la nivel mondial viziteaza cel putin lunar un astfel de site. In orasele Romaniei popularitatea retelelor sociale este mai mica, dar totusi 26% dintre cei care folosesc Internetul le frecventeaza macar o data pe luna.

Principalul scop este acela de a-si tine la curent prietenii si familia cu noutati despre ei, dar mai ales de a afla ce se intampla in viata acestora. Un alt motiv de frecventare a retelelor sociale online numit de majoritatea utilizatorilor este acela de a cunoaste si schimba idei cu persoane care au interese si hobby-uri similare. Nu in ultimul rand, cu toate ca rolul de catalizator al relatiilor profesionale pe care il au comunitatile online este mai redus, un numar semnificativ de utilizatori urmaresc oportunitati de afaceri si de angajare folosind acest canal.

Citeste si:
Doar 2% dintre romani au asigurare privata de sanatate
Doar 2% dintre romani au...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.