Compania Google a cerut autoritatilor americane sa-i dea autorizatia necesara pentru a deveni distribuitor de electricitate, postura care i-ar permite sa-si reduca costurile, nivelul emisiilor de carbon, dar si sa-si dezvolte sinergiile.

Potrivit unui document depus la Comisia americana pentru reglementarea energiei la sfarsitul lunii decembrie, grupul, prin intermediul filialei sale Google Energy, a cerut sa poata beneficia de statutul de distribuitor si de tarife asociate, precum si de o autorizatie generala pentru a cumpara sau vinde pe piata de energie, informeaza AFP, citat de NewsIn.

Google ar putea avea, astfel, mai multa flexibilitate asupra aprovizionarii cu energie pentru activitatile proprii, inclusiv pentru centrele sale de date care sunt consumatori foarte mari de electricitate, a explicat purtatorul de cuvant al grupului, Niki Fenwick. Un statut de comerciant ar creste capacitatea Google de a-si satisface necesarul de energie si de a incorpora energiile regenerabile in portofoliul energetic al companiei.

Eforturile Google de a localiza instalatiile in apropierea unor importante surse energetice, precum barajele hidroelectrice, arata importanta nevoilor energetice ale Google, a explicat Carmy Levy, analist tehnologic independent.

Google s-a angajat, in 2007, sa-si reduca emisiile de dioxid de carbon si sa investeasca in energiile "verzi". Google are deja, de multi ani, una dintre cele mai importante instalatii de energie solara din SUA, aflata in incinta centrului sau social din Mountain View, California.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.