Doar 13% dintre utilizatorii de internet sunt dispusi sa plateasca pentru continut online, 8% dintre acestia ar accepta o taxa in schimbul unui continut fara publicitate, iar 5% ar fi gata sa plateasca chiar si pentru site-urile cu publicitate, se arata intr-un studiu GfK privind obiceiurile de consum pentru Internet realizat pentru Wall Street Journal Europe.

Astfel, majoritatea surferilor intervievati isi doresc sa continue sa foloseasca internetul in mod gratuit.

Utilizatorii de internet au fost intrebati cat de dispusi sunt sa plateasca pentru continut - in special in cazul website-urilor de stiri, divertisment si cunostinte generale, precum Wikipedia. "80% dintre respondentii din cele 17 tari isi doresc in continuare acces gratuit la continutul online: o treime din totalul participantilor cred ca informatiile de pe internet trebuie sa fie gratuite si neinsotite de publicitate. Majoritatea (46%) vrea acces gratuit, dar este pregatita sa accepte si publicitatea. Privind situatia pe tari, peste 50% dintre greci, belgieni, suedezi si americani au fost de acord cu aceste conditii, in vreme ce romanii arata cea mai mica deschidere catre aceasta situatie - doar 22% dintre ei", se arata in studiu.

Totusi, sunt si tari care vad conceptul de plata pentru continut digital in mod pozitiv. Astfel, "23% dintre suedezi, aproape 20% dintre olandezi si britanici si 17% dintre americani n-ar fi deranjati sa plateasca pentru acces la informatiile de pe web. Diferente minore apar daca analizam situatia conform preferintelor in utilizare: in Suedia, un nivel usor ridicat de acceptare pentru continut platit se remarca printre cei care folosesc web-ul pentru blogging si e-finance. In Marea Britanie, bloggeri sunt cei mai deschisi catre continutul platit. Prin contrast, surferii din Statele Unite care folosesc Internetul pentru jocuri, pentru a dowloada muzica sau pentru servicii electronice, cum sunt cumpararea de bilete la concerte sau de calatorii, sunt mult mai toleranti cu comisioanele de acces. In Europa in general, cei care prefera sa faca plati pe Internet sau sa acceseze site-uri erotice sunt si ei mai dispusi sa plateasca decat ceilalti", se mai arata in cercetarea de piata efectuata de GfK.

Studiul a fost realizata in toamna 2009 in 16 tari europene si SUA, pe un esantion de 16.800 persoane in varsta de peste 15 ani.

GfK Romania, fondata in 1992, este parte integranta a Grupului GfK, una din cele mai mari organizatii de cercetare de piata din lume.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.