GfK Romania este primul institut local de market research care lanseaza un proiect de cercetare pentru replica tridimensionala a capitalei, Virtual Bucharest, pe platforma de socializare Second Life.
GfK Romania a implementat acest prim focus grup pentru a cerceta opiniile, atitudinile, motivatiile, asteptarile si stilul de viata in cadrul Second Life al utilizatorilor acestei platforme, se arata intr-un comunicat de presa.

Acest prim focus grup in Second Life este parte a unui proiect unic si amplu de cercetare calitativa care si-a propus investigarea stilului de viata al tinerilor intre 15 – 22 de ani. Pentru acest proiect GfK Romania a folosit un mix de metodologii calitative: focus grupuri clasice, discutii pe forum on-line si focus grupul virtual in randul utilizatorilor de Second Life, in care moderatorul si respondentii s-au intalnit si au discutat exclusiv in acest mediu, transpusi in spatiul de conferinte din Bucurestiul Virtual.

"Suntem bucurosi sa fim primul institut de cercetare de piata din Romania care a realizat acest lucru inedit: un focus grup in Second Life. Este evident ca generatiile tinere si liderii de opinie adopta cu foarte mare usurinta noile tehnologii. De aceea, orice companie care doreste sa afle ce gandesc trend setterii trebuie sa ii caute acolo unde acestia considera interesant sa-si petreaca timpul si trebuie sa exploreze toate resursele spatiului online, in principal ale mediilor sociale", declara Oana Mirila, director cercetare calitativa GfK Romania.

Studiul a fost realizat in perioada septembrie – octombrie 2009, pe parcursul discutiilor utilizandu-se o serie de tehnici proiective care au permis accesul la argumente de natura emotionala care le completeaza si explica pe cele de natura rationala. Participantii au fost selectati in urma unui proces de selectie care a cuprins o serie de sarcini anterioare participarii la grup (completare de chestionare, discutii cu grupurile informale), in urma carora s-a facut selectia celor care sunt priviti si se comporta ca lideri de opinie in mediile, grupurile din care fac parte.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.