Apetitul romanilor pentru achizitiile online a crescut din ce in ce mai mult, tinandu-se cont in principal de avantajele pe care le ofera: costuri reduse, timp castigat.
Un studiu efectuat de Daedalus Millward Brown in luna august 2009 releva faptul ca produsele achizitionate in cea mai mare masura de pe Internet sunt echipamentele IT.
  • componentele de calculator si perifericele sunt preferate in proportie de 39.6% de cei care fac cumparaturi online;
  • un procent semnificativ il detin si cartile/CD-urile/ DVD-urile si sunt preferate de 37.5% dintre internauti;
  • urmatoarele produse in ordinea preferintelor sunt cele electronice sau electrocasnice, articolele de imbracaminte sau incaltaminte, servicii de turism;

Achizitia de carti/ CD-uri/ DVD-uri de pe Internet este mai frecventa in cadrul locuitorilor oraselor mici fata de medie (43.1% fata de media de 37.5%), fenomen care se explica prin accesul mai dificil al acestora la aceste produse de calitate prin retelele clasice de distributie, se arata intr-un comunicat.

De asemenea, achizitia de carti/ CD-uri/ DVD-uri este mai frecventa in cadrul persoanelor de 35-54 ani fata de medie. Tinerii de 14-24 ani au un interes mai ridicat in echipamentele IT (cumparate de 45.1% dintre acestia), imbracaminte/ incaltaminte (31.6%) si bilete la teatru/ film/ concerte (14.5%).

Achizitile online sunt mai populare in cadrul persoanelor din Bucuresti si, in general, in cadrul celor cu venituri ridicate.

Cea mai raspandita modalitate de plata este plata prin ramburs – utilizata de 84.5% dintre cei care au efectuat achizitii de pe Internet. Plata prin card de debit/ credit este utilizata de catre 37.2% dintre respondenti, cea prin ordin de plata/ transfer bancar – de catre 15.3% din respondenti, iar 2.8% folosesc o alta modalitate de plata. Barbatii sunt semnificativ mai dispusi decat femeile sa recurga la plata prin card (42.4% fata de un procent de 32.7 in cazul femeilor care fac achizitii online). Totodata, mai arata studiul Daedalus Millward Brown, se manifesta o deschidere mai mare pentru aceasta modalitate de plata in randul persoanelor de 25-34 ani si in randul celor cu un nivel ridicat al educatiei.

Studiul a constat intr-un sondaj online si este reprezentativ pentru populatia de 14-54 ani din Romania, care a efectuat achizitii online in ultimele 12 luni.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.