YouTube, cel mai mare site cu continut video din lume, a anuntat ca va imparti cu utilizatorii profitul pe care il genereaza clipurile cu o audienta ridicata.
Site-ul imparte inca din 2008 veniturile cu o serie de utilizatori (n.r. cei din Marea Britanie) ale caror materiale au cele mai mari uploadari.

Noua "schema", numita "Programul Partener", va identifica cele mai populare video-uri uploadate, si ii va notifica pe "proprietarii" acestora de faptul ca pot deveni parteneri de "publicitate" ai YouTube. Programul va fi inceput pentru moment numai in Statele Unite ale Americii (SUA), insa cei de la YouTube planuiesc deja o versiune internationala, noteaza BBC News.

In timp ce multe controverse legale au aparut cu privire la postarea de materiale cum ar fi videoclipuri pe YouTube, un fenomen predominant este raspandirea video (n.r. viral video), care se refera la continutul postat pe mai multe adrese care obtin o crestere rapida a numarului de vizualizari.

Astfel de clipuri sunt detinute de utilizatori individuali. Ceea ce este mai interesant este ca sunt postate in mai multe locuri si dupa rezultate obtin o crestere rapida a numarului de vizualizari, noteaza Wall-Street.

O parte dintre acesti utilizatori care posteaza clipuri foarte populare au fost deja contactati in vederea parteneriatului, insa telul YouTube este monitorizarea unuia dintre aceste "viral videos" care este printre sau cel mai popular.

De exemplu, Lauren Luke care locuieste in nordul Angliei a inceput sa posteze "secrete cosmetice" (n.r. make-ip tipps) pe Youtube din 2007. Ea a fost abordata de cei de la YouTube, care i-au propus sa devina partener de publicitate si astfel hobby-ul sau a devenit principala sa sursa de venit.

YouTube a anuntat in postul de blog "In viitor, oricine isi va putea monetiza cele 15 minute", ca isi va contacta utilizatorii ale caror clipuri postate vor deveni foarte populare si le va oferi parteneriate pe anumite clipuri, mai noteaza BBC News.

"Aceste parteneriate video individuale recunosc rolul celor mai populare clipuri prezente pe YouTube si am ajutat multi utilizatori ca castige mii de dolari pe luna dupa ce continutul lor video a devenit raspandit pe o durata lunga de timp", a scris in postul de pe blog managerul YouTube, Shenaz Zack.

"Suntem incantati sa vedem cum parteneriatele individuale vor ajuta mai multi utilizatori sa produca bani din succesul clipurilor pe care le detin pe YouTube", a adaugat acesta.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.