Piata telecom este una dintre cele mai competitive din Romania, iar cei care beneficiaza cel mai mult sunt utilizatorii finali - tot mai educati si mai interesati de produse de telefonie, accesorii si servicii de inalta calitate. Impulsionati de aceste realitati, unii jucatori din retail-ul de telefoane mobile si-au majorat afacerile si marjele de profit anul trecut.
Piata de telecom din Romania a ajuns la 130%, la sfarsitul anului trecut, ceea ce inseamna ca majoritatea consumatorilor detin cel putin 1 telefon mobil. Iata care au fost cei mai competitivi retaileri de telefoane mobilie in 2008, potrivit Wall-Street:

  • Locul 1 - Germanos. Anul trecut, in februarie, Germanos a depasit pragul de 200 de magazine, acoperind mai mult de 87% din populatia urbana a Romaniei. Desi cifra de afaceri a companiei a crescut cu 50%, pana la 130 milioane de euro, plasand Germanos pe primul loc, lantul de magazine a avut pierderi de aproximativ 4 milioane de euro in 2008.


"Cele mai solicitate au fost terminalele cu preturi intre 90 si 120 euro, cu urmatoarele caracteristici: camera 2 megapixeli, MP3, capacitate de extindere memorie (card de memorie) si conexiune prin BTH. Din punctul nostru de vedere, 2008 a fost anul telefoanelor din segmentul mediu, categoria de larg consum", a declarat Alexandru Munteanu, sales operations manager Germanos Telecom Romania.


  • Locul 2 - Avenir Telecom. Compania frantuzeasca, detine si opereaza 121 de magazine Internity, distribuitorul exclusiv al Cosmote, si a anuntat venituri de aproximativ 70 de milioane de euro si un profit de 3,51milioane euro in anul fiscal 2008-2009. Avand sediul central in Marsilia, Franta, Avenir Telecom este unul din cei mai mari distribuitori europeni de produse si servicii telecom. Grupul opereaza peste 650 de magazine in Franta, Marea Britanie, Spania, Portugalia, Romania si Bulgaria, prin care sunt distribuite telefoane mobile, accesorii si servicii de telefonie mobila.
  • Locul 3 - Euro GSM. Retailerul care s-a clasat pe locul al treilea, a avut anul trecut o cifra de afaceri cu 16,7% mai mica ca in 2007 (29,8 milioane euro), dar a inregistrat al doilea profit, ca marime, din top (3,15 milioane euri). Potrivit informatiilor regasite pe site-ul Euro GSM, compania are in prezent o retea de 110 magazine in 65 de orase din tara.

Mai multe detalii gasiti aici.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.