Criza si nevoia de crestere a competivitatii in perioada economica actuala, cer masuri radicale. Astfel, conducerea MySpace a anuntat concedierea a aproape 400 din cei 1400 de angajati ai retelei de socializare.
MySpace are 120 de milioane de unici (n.r. vizitatori de pe un singur IP) si 1000 de angajati, in timp ce Hi5, a treia retea sociala online din lume, are 60 de milioane de unici si 60 de angajati, cu 94% mai putini decat MySpace, noteaza The Business Insider, care ilustreaza totodata, cum arata 1.000 de persoane comparativ cu 60. Acest lucru, plus popularitatea de care se bucura rivalele Facebook si Twitter, au dus probabil la decizia de reducere de personal de la MySpace, care are aproximativ 125 de milioane de utilizatori in toata lumea.

Recent, seful MySpace, divizie aflata in dificultate financiara, a companiei News Corporation, si-a exprimat dorinta de a reveni la cultura unei companii start-up.

Ca sa vorbim simplu, nivelurile de personal erau anormal de ‘umflate’ si ne ingradeau abilitatea de a fi o companie eficienta si cu echipe agile... Inteleg ca aceste schimbari sunt dureroase pentru multi. Ele sunt deasemenea necesare pentru sanatatea si valorile MySpace pe termen lung”, a declarat directorul general al MySpace, Owen Van Natta, citat de BBC News.

Compania a crescut “prea mult avand in vedere realitatile pietei de astazi”, a adaugat Jonathan Miller, directorul departamentului de media digitala din News Corporation, companie al carui proprietar este mogului media Rupert Murdoch.

Van Natra, a fost numit Director general al MySpace acum doua luni, pentru a revigora site-ul in fata competitiei. Facebook, de exemplu, are multi mai multi utilizatori la nivel mondial, desi a fost lansata mai tarziu.

Un studiu realizat de Knowledge Networks arata ca retelele de socializare nu pot reprezenta canale profitabile pentru transmiterea mesajelor publicitare, pentru faptul ca mai putin de 5% dintre utilizatori isi iau, in mod frecvent, informatii despre anumite produse din aceste medii online.

Facebook, care obtine castiguri din publicitatea online, se foloseste de pozitia dominanta avuta in cadrul site-urilor de socializare pentru a atrage investitorii, in contextul conditiilor dure de pe piata pentru reclamele online, potrivit Wall-Street.

Scopul principal al lui Owen Van Natta, este sa readuca site-ul “intr-un mediul al inovatiei”, mai titreaza BBC News.

Analistul Debra Williamson, de la eMarketer, afirma ca “miscarea foarte agresiva”, este de fapt un mesaj care sa transmita in piata ca cei de la conducerea MySpace chiar iau in serios schimbarea diviziei News Corporation.

“Treizeci la suta este mai mult decat o tunsoare. Este taierea capului”, a explicat Williamson decizia conducerii Myspace de concediere a celor aproape o treime din angajati.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.