Solutiile online se dovedesc mai rapide in cautarea partenerului de viata decat alternativele offline, e de parere fondatorul serviciului de dating Be2.com, Robert Wuttke.
Invitat special in cadrul celei de-a treia editii a RoNewMedia, profesorul de sociologie si istoricul Robert Wuttke a acordat un interviu in exclusivitate pentru 9am.ro.

Fondator al serviciului de dating Be2.com, Robert Wuttke si-a inceput cariera la Bertlsmann AG, a coordonat business-ul Lycos Europe pentru tarile vorbitoare de limba germana iar apoi a fost antreprenor la Benchmark Capital, o importanta companie Venture Capital.

Lansat initial in Germania, siteul de dating Be2.com are peste 15.500.000 de membri si acopera, dupa cinci ani de la lansare, peste 36 de tari in cele sase continente, avand aproape 250 de angajati.

In programul RoNewMedia, eveniment care va avea loc marti, 16 iunie, Robert Wuttke va vorbi despre aspectele specifice datingului in mediu virtual, in cadrul unui panel pe tema "Online Dating. Cum sa faci bani din sentimentele oamenilor?".


In ce tari este Be2 cel mai popular?
Nu calculam separat popularitatea din fiecare tara, dar e evident ca in Franta si Olanda ne bucuram de cel mai mare numar de membri.


Care e rata de succes in cazul Be2, in comparatie cu alte siteuri de dating, si ce diferentiaza serviciul de ceilalti competitori?
Cercetari facute de terti au aratat ca, in functie de tara, intre 25 si 30% din cei care au folosit Be2 si-au gasit partenerul online. Ceea ce ne diferentiaza de altii este testul de personalitate prin care trebuie sa treaca fiecare membru si algoritmii de gasire a perechii potrivite, aplicati fiecaruia in parte.


De la lansarea din 2004, algoritmii de potrivire au evoluat? Ce va face sa sustineti caracterul stiintific al testului de personalitate?
Lucram constant la algoritmi iar la dezvoltarea testului de personalitate au participat oameni de stiinta. Validarea testului a fost facuta prin cercetarea diferitelor studii de caz, bazate pe relatii existente.


Cum ati folosit cele 15 milioane de euro pe care le-ati primit anul trecut de la Index Ventures?
Nu toata suma a fost investita in companie. O parte din bani a ajuns la actionari iar restul a fost folosit pentru imbunatatirea serviciului si pentru cresterea ratei de penetrare in pietele in care avem deja o pozitie respectabila.


Care sunt diferentele dintre piata americana si cea europeana?
Piata americana e mult mai matura si in mod clar dominata de doi jucatori redutabili: Match.com si eHarmony.


Experienta pe care ati dobandit-o la Bertelsmann AG, Lycos Europe si Benchmark Capital s-a dovedit utila in atragerea de investitori?
Evident. Orice potential investitor presupune ca am capatat suficienta experienta si cunostinte lucrand in cadrul acestor companii.


Printre planurile Be2 se numara si o extindere a serviciului in Romania sau in alte tari din Europa de Est?
Da, dar nu va pot oferi niciun alt detaliu in momentul de fata.


Be2 a fost profitabil inca din primele saptamani care au urmat lansarii. Care este secretul unui succes atat de rapid?
Secretul sta in faptul ca serviciul se adreseaza unei nevoi existentiale, gasirea unui partener in viata, lucru la care Be2 contribuie prin gasirea contactelor cele mai relevante, mult mai rapid decat alternativele offline, cel putin pentru majoritatea oamenilor.


Cum arata mediul retelelor sociale astazi, comparativ cu 2004?
Mult mai evoluat, evident, mai ales prin aparitia unei platforme ca Facebook, care ofera multe posibilitati noi.


Ce recomandari i-ati face fondatorului Facebook, Mark Zuckerberg?
Nu cred ca sunt cel mai potrivit pentru a da sfaturi fondatorului unei companii atat de populare. Trebuie sa gaseasca echilibrul potrivit intre dezvoltarea in continuare a produsului si incercarea de a obtine castiguri financiare de pe urma lui, mai devreme sau mai tarziu.


Cum a influentat faptul ca sunteti sociolog si istoric modelul de business al Be2 ?
Am pornit de la ideea de a ajuta oamenii sa gaseasca online mai multe contacte relevante decat in mediul offline. Ne-am dat seama, de exemplu, ca in cazul femeilor care au de crescut, singure, unul sau mai multi copii, sansele ca acestea sa poata cunoaste oameni noi sunt scazute, avand in vedere ca nu pot petrece prea mult timp departe de copii, socializand. Serviciile de dating online i-au ajutat pe multi sa-si gaseasca partenerul potrivit si sa formeze o familie, realizari importante de care suntem mandri.


Care e startup-ul preferat si de ce?
Mi se pare foarte interesant WeatherBill.com, un serviciu online de asigurari impotriva evenimentelor meteo neprevazute, care-si arata utilitatea atat pentru cei care activeaza in agricultura cat si pentru organizatorii de evenimente outdoor.


Cum arata profilul unui utilizator tipic al Be2? Dintr-un total de peste 15.500.000 de membri, cati sunt activi?
Exista mai multe tipuri de utilizatori, cel mai raspandit fiind trecut de 30 de ani, cu o situatie economica stabila si traind mai degraba in mediu urban decat rural. Cat despre numarul celor activi, nu va pot spune decat ca nu facem publice asemenea date.


Care sunt uneltele suplimentare pe care le are la indemana un utilizator din categoria "Premium"?
Cei care-si platesc subscriptia au acces la adresele de email si numerele de telefon ale potentialilor parteneri.


Aveti planuri de viitor in ceea ce priveste lansarea altor servicii din zona socializarii online sau implementarea altor idei de afaceri?
Pe langa Be2 si fara nicio legatura cu acest serviciu, sunt implicat deja in mersul altor companii cu activitate exclusiv pe internet. Daca as avea mai mult timp as porni si alte business-uri online, sunt multe idei bune care ar merita puse in aplicare.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.