Business 2 Iunie 2009 14:50
Eforturile gigantului software in zona cautarilor online au un nou nume: Bing.


In incercarea de a castiga teren in fata celor de la Google, Microsoft a ales sa rebranduiasca motorul de cautare Live Search si sa investeasca 100 de milioane de dolari in promovarea noului nume. Cu toate acestea, Bing nu aduce schimbari atat de importante fata de Google incat sa convinga utilizatorii sa renunte la cel mai popular motor de cautare de pe planeta, responsabil in luna aprilie de 64,2% din totalul cautarilor desfasurate pe continentul american si avand o cota de piata de 82% la nivel mondial, conform statisticilor MarketShare.

Aflat inca in stadiu beta, Bing are o serie de functii noi care merita incercate si reprezinta in mod cert o evolutie a viziunii Microsoft asupra cautarilor, chiar daca nu pare, cel putin la prima vedere, sa-si respecte promisiunea de a fi un "motor de luat decizii", dupa cum aflam din clipul de prezentare:



Interfata Bing este aerisita si imparte ecranul, dupa introducerea termenului de cautare, in trei zone distincte. In timp ce coloana dreapta genereaza rezumate de cateva randuri pentru fiecare rezultat, coloana din stanga afiseaza o serie de criterii de sortare in functie de tipul continutului gasit. Astfel, imaginile pot fi filtrate dupa marime, layout si culoare, o optiune interesanta, prezenta deja pe Google Images, impartindu-le in functie de felul lor (fotografii sau ilustratii) si o alta analizand continutul prezent si putand sa afiseze, de exemplu, doar imagini in care apar fete de oameni sau doar capete si umeri. Plimbarea mausului deasupra continutului grafic adauga si criteriul "imagini similare".



Continutul video poate fi la randul sau sortat, in functie de durata, marime, rezolutie si sursa, clipurile putand fi vazute si prin plimbarea mausului deasupra thumbnailurilor. Bing se dovedeste eficient si in cazul shoppingului online, produsele gasite putand fi rapid impartite dupa categorie, brand sau pret, Microsoft integrand si Cashback, un modul care-ti poate returna sumele cheltuite, functional deocamdata doar pe teritoriul SUA.

Alte tipuri de cautari, destinate stirilor, rezervarilor de hoteluri sau identificarii afacerilor locale, aduc in stanga rezultatelor criterii de sortare specifice. In cazul biletelor de avion Microsoft foloseste tehnologia Farecast, care pe langa faptul ca are la dispozitie o baza de date de peste 100 de agentii de turism stie sa faca predictii referitoare la pret si la intervalul optim de calatorie.

Printre functiile Bing care merita mentionate se numara cautarea specifica a anumitor tipuri de documente, cum ar fi mp3-urile, doc-urile sau exe-urile, salvarea imaginilor prin drag&drop si excluderea siteurilor care nu au flux RSS.

TechCrunch critica faptul ca optiunea de "Safe Search" este, initial, dezactivata, ceea ce aduce continutul destinat adultilor la cateva clickuri distanta, fara vreo verificare a varstei, iar redactorul-sef al TheNextWeb e de parere ca Microsoft ar fi putut folosi mult mai eficient cele 100 de milioane de dolari destinate promovarii, investind, de exemplu, in crearea unui motor de cautare cu adevarat diferit de Google.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.