Business 29 Mai 2009 14:52
CEO-ul Yahoo!, Carol Bartz, a declarat recent ca nu e exclusa posibilitatea ca Yahoo! si Microsoft sa ajunga la un parteneriat pe segmentul de cautari online.


Indicii despre o posibila colaborare intre cele doua companii au fost facute publice de catre CEO-ul Yahoo! cu ocazia conferintei All Things Digital, desfasurata zilele acestea in San Diego, scriu cei de la Reuters.

Carol Bartz a adaugat ca eventualul partener va trebui sa aiba "o gramada de bani si tehnologia potrivita" avand in vedere ca Yahoo!, care detine o cota de 20% pe piata americana de cautari online, nu e perceput de utilizatorii sai doar ca un motor de cautare, ci si ca o sursa de continut editorial integrat in servicii. Referitor la o colaborare cu Microsoft, ea a explicat sec: "Sunt doua parti implicate in toata povestea. Una are banii, iar noi avem datele".

De la inceputul anului, cand l-a succedat pe cofondatorul Yahoo!, Jerry Yang, in functia de CEO al companiei, Carol Bartz a facut numeroase eforturi de a repozitiona Yahoo!. Deciziile ei au variat de la a renunta la angajati si la anumite produse in care nu mai merita investit, cum ar fi comunitatea Geocities, pe care a inchis-o luna trecuta, la restructurari de management. Cu toate acestea, Google s-a mentinut la o distanta respectabila in clasament, cu 63,7% conform statisticilor comScore pe aprilie, care pozitioneaza Microsoft pe cea de-a treia pozitie, cu 8,3% din total.

O intelegere cu Microsoft, al carui nou motor de cautare, Bing, va fi dezvaluit in cadrul aceleiasi conferinte, ar putea sa ajute Yahoo! sa-si consolideze pozitia. O alta solutie ar putea fi cumpararea unei retele sociale, lucru anuntat in urma cu o saptamana si confirmat de Carol Bartz, care a declarat ca pe langa partea de tehnologii sociale este interesata si de continutul video, care va genera vanzari de patru ori mai mari pana in 2011, dupa cum aminteste TechCrunch.

Microsoft i-a curtat intens, de altfel, pe cei de la Yahoo!, facandu-le in februarie 2008 o oferta de 44,6 miliarde de dolari pentru achizitionarea unui pachet majoritar de actiuni, oferta pe care Jerry Yang a declinat-o.

Chiar daca nu vom fi martorii aparitiei unei companii cu nume de genul Microhoo! sau Yahoosoft!, faptul ca doi giganti ai cautarilor online vor sa se alieze pentru a ameninta suprematia Google s-ar putea traduce intr-o cursa a inovatiei in ceea ce tine de uneltele cu care cautam informatia si felul in care interactionam cu fluxurile de date.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.