Business 14 Mai 2009 22:32
Operatorii de telefonie au obligatia, incepand de joi, 14 mai, sa informeze mai bine clientii cu privire la serviciile oferite si la tarifele practicate, pentru ca acestia sa poata lua o decizie corecta.
Astfel, toti clientii care vor intra in magazinele sau punctele de lucru proprii sau din retelele de distributie ale partenerilor care ofera servicii de telefonie pe baza de abonament vor putea citi pe un afis expus in locuri usor accesibile si vizibile pentru public care sunt drepturile lor de informare in calitate de utilizatori ai serviciilor de telefonie. Totodata, ei vor fi informati cu privire la modalitatea de solutionare a reclamatiilor, care va fi detaliata intr-un document inmanat la cerere sau la momentul incheierii contractului.

"ANCOM exista pentru a proteja utilizatorii de servicii de comunicatii. Facem acest lucru, indirect, asigurand buna functionare si concurenta pe piata de comunicatii, si direct, prin decizii ca cea care intra acum in vigoare. Decizia privind informarea utilizatorilor este un pas important pentru siguranta acestora, pentru ca orice persoana sa stie exact ce cumpara si cat plateste pe piata serviciilor de telefonie. Demersurile ANCOM nu se opresc insa aici, vom avea grija ca toate prevederile acestui act sa fie respectate si vom demara actiuni de control pentru a ne asigura ca utilizatorii primesc informatiile de care au nevoie, intr-o forma accesibilaa si care sa le permita luarea unor decizii adecvate", a declarat presedintele ANCOM, Catalin Marinescu.

Conform deciziei ANCOM. personalul de vanzari al operatorilor trebuie sa comunice clientului, verbal sau, daca acesta solicita, in forma tiparita ori electronica, inainte de incheierea contractului, cel putin urmatoarele informatii: planul tarifar ales, inclusiv contravaloarea acestuia pe intreaga perioada contractuala initiala, precizand serviciile incluse – abonament lunar (numarul de minute/creditul inclus, daca este cazul), extra-optiuni, conectare/instalare, echipament terminal achizitionat, dupa caz, cu toate taxele incluse; tarifele aplicabile pentru acces si pentru apelurile nationale, tarifele pentru apelurile efectuate in orele de varf/in afara orelor de varf (cu indicarea intervalelor orare corespunzatoare) si conditiile de utilizare a minutelor incluse sau a creditului inclus; durata minima a contractului, precum si conditiile de incetare a contractului inainte de termen si penalitatile aplicabile, daca este cazul.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.