Business 8 Mai 2009 13:35
Peste 100.000 de vizitatori cauta in fiecare zi informatii despre preturile produselor existente pe magazinele online si un numar cu mult mai mare incerca sa compare aceste preturi cu preturile online, conform datelor publicate de GoShopping.com, companie americana ce detine portalul de comparatii cumparaturi cu acelasi nume.
"In medie o persoana ce verifica un pret pe Intenet petrece minim 30 de minute cautand informatii despre raportul pret/caracteristici/valoare ale produsului respectiv", sustine Paul Condila, directorul tehnic al GoShopping.com. "Peste 70 %, continua acesta, dintre cei ce au verificat un produs si au obtinut rezultate satisfacatoare revin sa cumpere de pe site-ul ce a recomandat produsul", incheie acesta.

Conform datelor companiei GoShopping.com numarul utilizatorilor de Internet din Romania ajungea undeva la 14 milioane la sfarsitul anului 2008 inceputul anului 2009. Acest lucru se traduce intr-o rata de penetrare de aproximativ 54%, piata locala de utilizatori de Internet urcand pe locul 8 in Uniunea Europeana inaintea unor tari cum ar fi Suedia.

Comparativ cu anul trecut (2007 – 2008) anunta GoShopping.com, Romania are o rata de crestere de aproximativ 23 de procente.

In ce priveste datele demografice ale utilizatorilor de Internet, Paul Condila, Directorul Tehnic al GoShopping.com declara: "Referitor la utilizatorii urbani cu varste peste 18 ani 47 % dintre acestia sunt femei si 53% barbati. Cel mai mult utilizeaza Internetul persoanele tinere cu varste intre 18 si 34 de ani cu o rata de utilizare intre 32 si 38%. Este interesant insa de vazut cresterea in randul persoanelor de peste 50 de ani une utilizarea Intenetului a ajuns la 18-20%", explica reprezentantul companiei.

"Referitor la educatia utilizatorilor de Internet, predomina educatia medie in procent de 52% urmata imediat de cea superioara cu un procent de 42%. Numai 4% utilizeaza Intenetul sub 30 de minute pe saptamana", subliniaza oficialul GoShopping.com.

Dintre acesti internauti conform datelor GoShopping.com majoritatea au facut cumparaturi folosind magazinele romanesti, aproximativ 4-5% cumparand de afara. Referitor la produsele cumparate sunt preferate cele de IT&C in proportie de 50 - 60%, jocurile pentru calculator, jucariile, bijuteriile, cadourile si biletele la diverse spectacole in proportie de 20 -30% restul fiind impartit intre produsele de nisa cum ar fi – fitness, dieta, produse pentru bebelusi dar si alte produse de uz general cum ar fi cartile si informatia.

GoShopping.com apreciaza ca in Romania in acest moment exista aproximativ 900 de magazine online sau site-uri de e-commerce acestea fiind estimate sa ajunga in 2011 conform ANC (Autoritatea Nationala pentru Comunicatii) la un numar de 3000 de magazine.


Despre autor:


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.