“Daca in primele doua luni de la lansarea portabilitatii numerelor in Romania s-au portat, in medie, aproximativ 7.000 de numere pe luna, odata cu cresterea limitei de numere portate pe zi, pe parcursul celei de-a treia luni, s-au inregistrat peste 15.000 de noi numere portate, numarul total de portari realizate ajungand la inceputul lunii februarie la 31.514”, a declarat Liviu Nistoran, presedintele ANC.
Din numarul total de portari realizate, peste 26.000 sunt numere de telefonie mobila, in timp ce in segmentul telefoniei fixe s-au portat peste 5.000 de numere.
In ceea ce priveste telefonia fixa, fata de ultima raportare a datelor statistice privind portabilitatea numerelor, numarul operatorilor care au primit cereri si au efectuat portari in retelele proprii a crescut semnificativ. Astfel, cele 5.291 de numere de telefonie fixa au fost portate catre urmatorii operatori: Atlas Telecom – 2, Dial Telecom – 243, Euroweb – 7, GTS – 73, Ines Group – 7, Iristel – 10, Media Sat – 3, Newcomm – 10, Orange – 103, RCS&RDS – 1.059, Romtelecom – 327, Telcor – 10, Telemobil – 66, UPC – 1.892 si Vodafone – 1.479.
In cazul telefoniei mobile, toti cei 5 operatori au castigat noi abonati in urma portarii: Cosmote – 11.707, Orange – 6.849, RCS&RDS – 128, Telemobil – 211, Vodafone – 7.328.
„Numarul de utilizatori de telefonie fixa care isi folosesc dreptul de a-si schimba furnizorul pastrandu-si numarul de telefon s-a triplat in ultima luna si tot mai multi operatori de telefonie fixa sunt antrenati in procesul de portabilitate. Telefonia mobila pastreaza de asemenea un ritm sustinut de crestere a numerelor portate, unii dintre operatori dublandu-si baza de abonati castigati in primele doua luni de la lansarea portabilitatii”, a mai declarat Liviu Nistoran.
Numarul maxim de portari permise fiecarui operator a fost majorat progresiv in functie de numarul de solicitari care au fost inregistrate, ajungand in prezent la 500 de portari pe zi pentru fiecare operator.
Utilizatorii care apeleaza un numar care a fost initial in aceeasi retea si apoi a fost portat vor auzi, dupa initierea apelului, dar inainte ca cel apelat sa raspunda, un ton distinctiv care semnaleaza portarea. Astfel, utilizatorii au posibilitatea de a decide daca doresc sa renunte la apelul respectiv si sa se informeze suplimentar. Ei pot afla in ce retea este un numar de telefon din mai multe surse: de la operatorul de telefonie, prin intermediul serviciului de relatii cu clientii sau accesand www.portabilitate.ro si folosind aplicatia destinata localizarii numerelor portate.
Portabilitatea numerelor permite utilizatorilor de servicii de telefonie sa pastreze numarul de telefon atunci cand schimba furnizorul. Se pot porta numerele de telefonie fixa, mobila si numere speciale precum cele din categoria 0800 sau 0900. Portarea se face doar in cadrul aceleasi categorii (fix-fix, mobil-mobil). Serviciul este disponibil in Romania din 21 octombrie 2008.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
She's Next: femeile adună mai ușor oameni. Cum se aplică asta în antreprenoriat?
Sursa: start-up.ro
-
Cora devine Carrefour: până la începutul lunii mai toate hipermarketurile vor...
Sursa: retail.ro
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Creștere de 40% a portofoliului Ecofinance România
Sursa: futurebanking.ro
-
De ce te lasă Dumnezeu să urli de durere?
Sursa: garbo.ro
-
Sondaj Libris: Când, unde, cât și de ce citesc românii. Ce buget alocă lunar...
Sursa: wall-street.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 24 aprilie?
Sursa: kudika.ro