Concluziile raportului anual publicat de comScore, care analizeaza principalele tendinte de pe piata digitala americana, nu sunt tocmai imbucuratoare, avand in vedere ca recesiunea economica a lovit in plin si mediul virtual.

Declinul anumitor segmente din industria marketingului digital si eforturile pe care companiile trebuie sa le faca pentru a face fata crizei vor transforma piata, pe termen lung, intr-una mai competitiva.

Piata digitala americana a fost dominata, anul trecut, de urmatoarele tendinte:

  • S-au cheltuit electronic 214,4 miliarde de dolari, cifra care marcheaza cea mai mica rata de crestere a industriei retail din 2001 pana acum, cumparaturile de sarbatori scazand, pentru prima oara, cu 3% fata de anul precedent.
  • Categoria "Jocuri Video, Console si Accesorii" a inregistrat o crestere de popularitate de 29% fata de 2007, liderul in vanzari fiind, in continuare, Wii-ul celor de la Nintendo, urmat de Xbox 360 si Sony PlayStation 3.
  • Vanzarile de muzica, filmele si inchirierile de casete au scazut, spectaculos, cu 23%, la fel ca si programele si jocurile pentru PC (-18%) sau bijuteriile (-12%).
  • Desfasurarea online a campaniei prezidentiale si declinul economic sunt responsabile de cresterea in popularitate a portalurilor de recrutare online (+51%) si a site-urilor cu continut politic (+43%).
  • Site-urile detinute de Google au fost vizitate de 12% mai multi americani, cresterea fiind datorata, in principal, serviciului de cautare, celui de blogging si platformei YouTube.
  • Cautarile pe internet au crescut cu 21 de procente, totalul "search"-urilor efectuate anul trecut prin cele 5 motoare de cautare care domina piata (Google, Yahoo, Microsoft, Ask, Aol) fiind de 137 de miliarde.
  • Americanii au vazut in fiecare luna a anului trecut aproximativ 2000 de reclame/persoana, advertiserii de top fiind providerii de servicii de telefonie AT&T, Sprint Nextel, Vonage si Verizon.
  • Continutul video este mai popular cu 6 procente, 12,5% din totalul de timp petrecut pe internet fiind dedicat streaming-ului. YouTube a inregistrat, in luna noiembrie, o crestere a cotei de piata de 40%.
  • Lansarea iPhone, in 2007, a avut un impact major asupra industriei device-urilor mobile si a infrastructurii de comunicatii americane. Rata de penetrare a serviciilor 3G a crescut cu 43%, astfel incat 2008 poate fi numit, pe drept cuvant, "Anul smartphone-ului."

Pentru a avea acces la intregul raport trebuie sa va inregistrati pe site-ul oficial al comScore.

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.