Argumentul cheie al dezbaterilor l-a constituit motivatia companiilor de a investi in mediul social, in comunitatile unde isi desfasoara activitatea si in capitalul uman.
"In aceasta perioada de criza, multe companii sunt supuse riscului. De aceea trebuie sa actioneze cat mai repede. Responsabilitatea sociala corporatista trebuie privita ca o investitie, nu ca un cost. Ce ar trebui sa faca companiile? Sa dezvolte o strategie bazata pe cele mai bune practici internationale, sa castige implicarea partenerilor de interes, sa creeze un departament special de CSR, sa defineasca indicatorii de performanta pentru a masura responsabilitatea sociala si a o raporta.
Ce nu ar trebui sa faca: sa nu faca doar filantropie, sa nu fie reticenti fata de programele sociale si de mediu, sa nu aplice asa numitul procedeu <greenwashing> – prezentarea voit eronata a produselor companiei ca fiind eco-friendly (justificarea costurilor scazute prin orientarea eco).
Solutie: regandirea practicilor vechi de responsabilitate sociala corporatista. Organizatiile, in aceasta epoca, nu mai sunt judecate numai dupa puterea financiara, au devenit relevante atat implicarea sociala cat si implicara in probleme legate de mediu", a declarat Nikos Avlonas, Managing Director la Centrul de Excelenta si Sustenabilitate.
Ecologia, pe agenda responsabilitatii sociale
Conferinta Internationala de Responsabilitate Sociala Corporatista a atras de asemenea atentia asupra pericolului pe care il reprezinta incalzirea globala si asupra instrumentelor care ar trebui implementate in conditiile acestei realitati cu care se confrunta lumea intreaga. Ambasadorul Marii Britanii la Bucuresti, Robin Barnett a subliniat chiar avantajele pe care le poate aduce o economie bazata pe resurse regenerabile si a recomandat aceasta Romaniei. Diplomatul a vorbit in primul rand despre crearea locurilor de munca prin implementarea unei politici verzi.
Totusi, acesta recunoaste ca, desi in intreaga lume oamenii isi intorc atentia catre tematici ecologice, „in Romania nu va castiga alegerile prezidentiale un candidat cu o agenda verde”.
Conferinta marca Saga Business&Community, continua si astazi pentru a evidentia principalele tendinte internationale in CSR, principalul scop fiind acela de a inspira in sens pozitiv mediul de afaceri romanesc, nu prea indraznet in ceea ce priveste responsabilitatea sociala.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Tot ce trebuie să știi despre RODIE, fructul-minune cu multiple beneficii...
Sursa: garbo.ro
-
INTERVIU EXCLUSIV: Cravata Galbenă, filmul prin care Serge Celebidachi aduce...
Sursa: kudika.ro