Cresterea accelerata a numarului de restante determina bancile sa-si sporeasca forta de colectare a datoriilor. Pentru ca multi clienti nu-si mai achita ratele la timp, bancherii isi largesc departamentele de recuperare a creditelor prin angajari sau transfer de personal din vanzari.

Daca in urma cu un an bancile acordau credit dupa credit si isi incasau la timp ratele de la clienti, acum, situatia s-a schimbat.

Creditarea s-a temperat semnificativ, iar restantele se inmultesc pe zi ce trece. Deprecierea cursului de schimb, cresterea dobanzilor si disponibilizarile facute in ultima perioada au adus multi romani in imposibilitatea de a-si achita ratele la timp.


Angajatorii, bancile mari

Valoarea creditelor restante s-a dublat in ultimul an, ajungand la peste 1,12 miliarde de lei la finele lunii ianuarie, iar acest lucru a inceput sa ii ingrijoreze tot mai mult pe bancheri. Pentru a reusi sa recupereze cat mai multe restante, bancile au inceput sa-si sporeasca personalul departamentelor de colectare.

Mai exact, au majorat numarul de angajati care sa negocieze cu clientii rambursarea creditelor, contactandu-i telefonic sau chiar prin vizite la domiciliul acestora.

Exista tendinta de a angaja persoane care sa aiba drept responsabilitate recuperarea datoriilor de la clienti”, explica Mihaela Scarlat, consultant in cadrul Advice Human Resources. Cererile de recrutare vin, preponderent, din partea bancilor mari, care detin un portofoliu mare de clienti.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.