Internetul incepe sa devina un mediu de comunicare important in decizia de cumparare si de informare in vederea achizitionarii de servicii sau produse.

In ceea ce priveste publicitatea online, 18% dintre respondenti declara ca sunt destul de influentati de reclamele online, 7% sunt foarte influentati, insa numai 18% obisnuiesc sa dea click pe acestea. In schimb, majoritatea reactioneaza la publicitatea online prin cautarea detaliilor despre produsul / serviciul promovat (16%), informarea in vederea cumpararii (15%), accesarea directa a site-ului producatorului (9%) sau prin transmiterea de mesaje legate de produsul / serviciul respectiv (3%).

  • Publicitatea online castiga din ce in ce mai mult atentia consumatorilor

Intrebati care mediu de promovare ii influenteaza cel mai mult, 34% au raspuns cu `publicitatea online`, alaturi de cea la TV (44%), din brosuri (4%) si ziare / reviste (4%), de la radio (3%), de pe panouri stradale (3%) si din alte metode de publicitate (8%).
  • Reclama online vs. reclama tv
23% dintre respondenti afirma ca sunt dispusi sa cumpere un produs / serviciu in urma vizualizarii unei reclame online, iar 29% in urma vizionarii unei reclame la TV. Printre raspunsuri regasim mentionate si alte medii de promovare, insa cu o influenta mai redusa asupra deciziei de achizitie:

- ziare / reviste (12%)
- fluturasi / brosuri publicitare (11%)
- panouri stradale (7%)
- radio (6%)
- alte metode (13%)

Publicitatea online actioneaza direct asupra utilizatorului (generand clickuri), amplificand intentia de cumparare, dar si indirect prin directionarea acestora catre o informare suplimentara asupra produselor sau serviciilor promovate.

Sondajele au fost efectuate la nivel national pe pagina de candidati BestJobs in ianuarie-februarie 2012, pe un esantion total de 3900 respondenti.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.