Marca nr.1 (Carre­four), Winny (Cora), Tip (Real) si Aro (Metro), 365 (Mega Image), Clever (Billa), sunt doar cateva dintre marcile ce "irita" producatorii locali. Insa, cata incredere au romanii in marcile proprii ale hipermarketurilor?

Un studiu realizat de Mednet Marketing Research Center arata ca 76.7% dintre tinerii cu varsta cuprinsa intre 26 si 35 de ani au cumparat in ultimul an produse comercializate sub marca proprie a unui magazin, rata de achizitionare inregistrata in cazul persoanelor in varsta (56 – 70 ani) reducandu-se la mai numai 32,7%.

  • 47.1% dintre consumatorii de produse marca privata considera ca raportul calitate–pret al acestora este similar celui oferit de marcile renumite, iar 15.7% le considera chiar mai bune;
  • Non consumatorii de marci private fac aprecieri mai putin favorabile, doar 27.8% dintre ei considera raportul calitate-pret ca fiind la fel cu cel al marcilor renumite, in timp ce numai 10.8% le considera a fi mai bune.
  • Cat de important este pretul?

Pretul se dovedeste a fi important si foarte important pentru 61.6% dintre respondenti in momentul luarii deciziei de achizitie a produselor marca proprie.
Cei care au afirmat acest lucru sunt respondentii cu un venit mai mic de 700 lei de persoana si care se declara afectati in mare si foarte mare masura de criza financiara.

Profilul celor care nu considera pretul ca fiind important in alegerea marcilor proprii (16.5%) este urmatorul: respondenti cu un venit mai mare de 2000 lei de persoana si care se declara afectati in mica si foarte mica masura de criza financiara.

Citeste si:
Carrefour a înregistrat cele mai mari vânzări din ultimele două...
Carrefour a înregistrat cele...

Asadar, marcile proprii se adreseaza nu numai cumparatorilor cu venituri mici, ci si celor cu venituri medii si mari. Acest lucru este ilustrat si de faptul ca multi retaileri si-au diversificat in ultima vreme portofoliul de marci proprii prin lansarea pe piata a unor marci proprii premium, bio, high-quality care tintesc un alt target decat marcile proprii care aduc cel mai mic pret de pe raft.

Studiul a fost realizat de MEDNET Marketing Research Center pe un esantion reprezentativ pentru Bucuresti si orasele cu peste 100.000 locuitori, in perioada 02 – 11 februarie 2011. Au fost intervievate telefonic 800 persoane cu varsta cuprinsa in intervalul 18 – 70 ani. Marja de eroare a studiului este ±3,46%.



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.