China a devenit cea mai importanta piata auto din lume, dupa ce vanzarile de masini din 2009 au crescut cu 46%, punand capat unei perioade de peste 100 de ani de suprematie a Statelor Unite, care a inceput cu modelul T fabricat in serie de Ford.

Vanzarile de autovehicule, autobuze si camioane din China au crescut la 13,6 milioane, dupa cel mai mare avans din ultimii 10 ani, potrivit datelor Asociatiei Chineze a Producatorilor Auto. In schimb, in SUA, vanzarile auto s-au redus cu 21%, la 10,4 milioane, cel mai scazut nivel din 1982, potrivit statisticilor Autodata Corp.

Vanzarile de masini din China au sporit constant din 1999, pe masura pe cresterea economiei de peste 9% pe an a ajutat producatorii auto, inclusiv General Motors si Volkswagen, sa compenseze scaderea cererii din SUA si Europa. Piata chineza va ramane probabil cea mai mare, chiar daca vanzarile vor incetini in acest an, odata cu majorarea taxelor, sustine Booz & Co.

"China a devenit principala scena de dezvoltare pentru industria auto mondiala a secolului 21. (...) Cresterea economica s-a transferat direct in cresterea vanzarilor auto", a spus consultantul Booz & Co, Bill Russo, citat de NewsIn.

Vanzarile de masini, camioane si autobuze din decembrie au crescut cu 92%, la 1,4 milioane, in timp ce pe intregul an 2009, vanzarile de autoturisme au sporit cu 53%, la 10,3 milioane.

"Rata de crestere incredibila de anul trecut nu se va mai repeta in 2010. Constructorii auto vor avea numeroase provocari in China in acest an, odata cu incetinirea cererii si cresterea competitiei", estimeaza analistul Pingan Securities, Yu Bing.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.