Pentru a i se stinge datoriile acumulate la stat, fabrica de avioane din Craiova si-ar putea ceda terenul de zece hectare catre Parcul Industrial Craiova, unde ar deveni astfel chiriasa, iar daca statul nu gaseste o solutie de redresare, societatea ar putea fi lichidata.

In prezent, cu toate ca aceasta nu a fost ceruta formal de creditori, care fac tot mai multe presiuni asupra societatii, Avioane Craiova se afla la limita insolventei. Statul roman, care dupa esecul in privatizarea societatii atat cu cehii de la Aero Vodochody, cat si cu italienii de la Alenia Aeronautica, detine in continuare pachetul majoritar al Avioane Craiova (80,9% din actiuni), scrie Romania Libera.

Petitorii Avioane Craiova au reclamat atat organigrama incarcata a societatii (peste 600 de persoane, care au fost reduse la circa 300), cat si datoriile acesteia catre stat (8-9 milioane euro), care nu puteau fi sterse in conditiile legislatiei UE privind ajutoarele de stat. Cum ministrul Economiei, Adriean Videanu, are la ora actuala un statut incert (interimar / suspendat), institutiile din subordinea ministerului par a nu-si asuma decizii imediate in probleme delicate.

Solutia pentru plata datoriilor este data de Marin Nicoli, fost sef al Autoritatii pentru Privatizare si Administrare a Participatiilor Statului (APAPS) pentru regiunea Oltenia si actualul administrator al Parcului Industrial Craiova. Acesta propune ca terenul pe care este situata fabrica (circa 10 hectare) sa fie inclus in Parcul Industrial Craiova, iar astfel societatii sa-i fie sterse datoriile catre stat acumulate din 2006 incoace.

Mai multe detalii despre soarta fabrici de avioane de la Craiova cititi aici.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.