Pe o piata a retailului de incaltaminte care a raportat in 2008 o scadere a vanzarilor de 30%, multi jucatori au cautat sa isi reduca costurile curente si sa isi imbunatateasca operatiunile.
In aceeasi situatie s-a regasit si cel mai mare retailer de incaltaminte din Romania – Leonardo – care a trecut printr-un proces de restructurare ce a vizat supravietuirea pe termen scurt a companiei si imbunatatirea starii lichiditatilor pentru plata datoriilor urgente, noteaza Wall-Street.

Mandatul de asistenta in procesul de restructurare a fost realizat de catre compania de consultanta Ensight Management Consulting.

Analiza realizata de Ensight arata ca, in anii precedenti, Leonardo a urmat o politica de extindere agresiva a retelei de magazine. Pentru aprovizionarea magazinelor, a achizitionat din ce in ce mai multa marfa, fapt ce a condus la crearea unor datorii semnificative fata de furnizori. In contextul reducerii vanzarilor, corelata cu cresterea dificultatii de a obtine finantare suplimentara, aceasta datorie a devenit dificil de acoperit.

Astfel, pentru a-si reduce cheltuielile, cei de la Leonardo s-au axat pe trei directii care le aduc "castiguri imediate":

  • valorificarea accelerata a stocurilor prin promotii agresive,
  • reesalonarea datoriei pentru a microsa impactul acesteia,
  • identificarea si eliminarea cheltuielior ne-esentiale prin inchederea a 30 de magazine neprofitabile si concedierea a 600 de angajati.

Mai multe detalii gasiti aici.


Despre autor:


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.