Banii de care mai era nevoie pentru finalizarea tronsonului Cernavoda-Constanta al Autostrazii Soarealui vor fi primiti de Miniterul Transporturilor din fonduri nerambursabile de la Uniunea Europeana (UE), a declarat marti, in cadrul unei conferinte de presa, ministrul trasnporturilor, Radu Berceanu.
Pe langa plata sumei de aproximativ 71 de milioane de euro pentru autostrada Cernavoda-Constanta, UE a mai alocat si 53 de milioane de euro pentru finalizarea sosei de centura a orasului Constanta, ambele lucrari urmand sa fie finalizate pana la inceputul lunii mai 2011, potrivit tvr.ro

“Avem primele doua proiecte majore aprobate pentru finantare de catre UE, si anume autostrada Cernavoda-Constanta, unde avem 71 de milioane de euro contributia nerambursabila a UE, si centura Constantei - 53 de milioane de euro. Totalul este de 125 de milioane de euro, acestea fiind sume pe care incepem sa le utilizam“, a declarat marti (n.r. 21 iulie 2009), ministrul Berceanu.

Banii de la UE sunt numai o parte din costul total al Autostrazii Soarelui, care se ridica la circa 600 de milioane de euro. Astfel pe langa cei 125 de milioane de la UE, 338 de milioane de euro vor veni de la BEI si restul de 136 de milioane de la bugetul de stat. In ceea ce priveste lucrarile, aceastea vor fi impartite in trei tronsoane si vor fi realizate de firmele Colas (Cernavoda-Medgidia), Astaldi-Max Bogl (Medgidia-Constanta) si FCC-Astaldi (centura orasului Constanta), relateaza Cotidianul.

In total, Romania are alocate 4,7 miliarde de euro din fonduri nerambursabile de la UE pana in 2013.

Pe langa declaratiile cu privire la Autostrada Soarelui, Radu Berceanu s-a declarat incantat de progresele inregistrate la autostrada Comarnic-Brasov, contractul pentru acest tronson urmad sa fie semnate in doua saptamani.

Lucrarile la Autostrada Soarelui au fost incepute in perioada comunista, in 1987 fiind dat in folosinta primul tronson (Fetesti-Cernavoda). In 1993 lucrarile au fost intrerupte pana in 1998, pentru ca in abia dupa sase ani, in 2004 sa mai fie date in folosinta alte doua tronsoane (Bucuresti-Fundulea-Drajna). Dupa inca doi ani, in 2007, inca o bucata de 37 de km (tronsonul Drajna-Fetesti) din autostrada au mai fost finalizati. La terminarea lucrarilor, se estimeaza ca Autostrada Soarealui va avea aproximativ 225 de kilometri, potrivit Wikipedia.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.