Daca anul trecut "la moda" erau francizele din sectorul imobiliar si constructii, si cele din financiar si retail, in prezent cele mai cautate sunt de tip fast-food, IT sau pariuri sportive.
“In 2008 s-au preferat mult mai mult afacerile in domeniul imobiliar si constructii si cele in domeniul financiar (intermedieri credite, asigurari). Cererea pentru acest tip de francize a scazut in acest an cu aproape 70%. Si domeniul de retail a fost mult mai solicitat in anul precedent, de la inceputul lui 2009 observandu-se o contractie de circa 30% la nivelul cererii pe acest sector”, a declarat Bogdan Alexandrescu, managing partner Francize.net.

Efectele crizei asupra pietei, sunt dupa parerea investitorilor, mai degraba psihologice decat financiare, nu degeaba cele mai cautate francize din prezent sunt preponderent cele de renume local, care prezinta riscuri reduse, relateaza Wall-Street.

In ceea ce priveste domeniul francizelor, criza si-a bagat nasul si aici, schimband preferintele invetitorilor. Astfel, cele mai cautate sunt francizle din domeniul serviciilor (publicitate, resurse umane, IT&C, asigurari), al alimentatiei (fast-food), al agentiilor de pariuri sportive, in general acele afaceri care presupun o investitie mai mica.

De exemplu, pentru un restaurant de tip fast-food, chiar daca costurile sunt la inceput relativ scazute, taxa de franciza costa 12.000 euro, iar investitia se ridica la aproximativ 40.000 euro, rata de succes este mult mai ridicata decat la o afacere conventionala.

Mai multe detalii gasiti aici.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.