Pe o piata a serviciilor de stomatologie mai putin afectata de criza financiara, estetica dentara reprezinta in continuare un segment de lux, iar standardele cerute de clienti sunt tot mai ridicate.
Piata serviciilor stomatologice este inca slab exploatata in Romania si puternic fragmentata, fiind dificil de evaluat din cauza numarului mare de companii ale caror venituri nu sunt facute publice.

“Din pacate, la momentul actual in Romania nu exista agentii care sa poata cuantifica valoarea pietei serviciilor stomatologice, spre deosebire de cele corespunzatoare tarilor mai dezvoltate in domeniu, unde piata este una ce functioneaza sub autoritatea unei piete compacte. Majoritatea jucatorilor din domeniu sunt reprezentati de firme de marime mijlocie, cu 2-3 cabinete intr-un oras, care nu se pot constitui intr-o entitate cu acoperire regionala sau nationala”, declara Oana Taban, managing partner al clinicii Dent Estet.

Cu toate acestea, Alexandru Brezoiesc, presedinte la Colegiul Doctorilor Dentisti, a observat o crestere in valoare a pietei de 10-15% in prima jumatate a anului 2009, fata de acceasi perioada a anului trecut.

Un segment distinct in acest domeniu este reprezentat de serviciile de estetica dentara, care detin proportii diferite in cadrul activitatii cabinetelor si clinicilor de profil. Ele pot varia intre 70-80 % la Dent Estet, 65%, la Velvet Dental Clinics, si pana la 20%, in cazul Dental Med si Prima Dent.

Presedintele Colegiului Doctorilor Dentisti declara ca ponderea detinuta de serviciile de estetica dentara este de aproximativ 10% la nivel national, insa precizeaza ca toata activitatea medicului dentist trebuie sa raspunda si cerintelor de fizionomie ceruta de pacient.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.