Companiile care vor sa solicite etichetarea ecologica a produselor proprii sau a serviciilor pe care le presteaza trebuie sa achite echivalentul a 300 euro plus costurile de testare a acestora, a declarat, marti, reprezentantul Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului (ANPM), Luminita Lepsa.

"Tariful pentru analizarea dosarului in vederea obtinerii etichetei ecologice este echivalentul in lei a 300 euro, din care se pot face unele reduceri, insa cuantumul acestora nu poate depasi 50% din suma. De asemenea, costurile de testare a produselor ori serviciilor sunt suportate de solicitanti, insa, cum in unele cazuri acestea sunt foarte mari, exista un program de finantare in sistem rambursabil pe o perioada de trei ani", a explicat reprezentantul ANPM, citand un material realizat in cadrul Ministerului Mediului, potrivit NewsIn.

Reducerile pot fi de 25% pentru IMM-uri si prestatorii de servicii, precum si pentru primele trei firme care obtin eticheta ecologica pentru o anumita grupa sau de 30% pentru producatorii ale caror produse au mai fost etichetate pe criterii ISO 14.000 privind protectia mediului.

Pe pagina de internet a Ministerului Mediului sunt prezentate criteriile de acordare a etichetei ecologice - cunoscuta si sub denumirea de floarea europeana - pentru 25 de grupe de produse si servicii, printre care pentru aparate frigorifice, aspiratoare, televizoare, masini de spalat, computere, detergenti, hartie, incaltaminte, textile, servicii de cazare pentru turisti si servicii de camping.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.