Iesirile in oras (54,6%), hainele (53,3%) si investitiile (46,6%) sunt urmatoarele la care sunt gata sa renunte romanii, pe ultimul loc aflandu-se alimentele (15,9%), potrivit studiului, care a avut la baza comportamentul de consum al romanilor si modul in care acesta este modificat de criza mondiala.
Potrivit studiului, mai mult de jumatate (50,6%) dintre romani vor cumpara aceleasi produse, dar in cantitati mai mici, in timp ce 31,4% dintre persoanele intervievate sustin ca nu isi vor modifica comportamentul de consum. 9% dintre romani vor schimba calitatea produselor pe mentinerea cantitatii, in timp ce restul de 9% vor cumpara produse mai iefitine si mai putine pe timpul crizei.
Dintre acestia, romanii din provincie, isi vor modifica comportamentul de consum sau vor cumpara produse mai slabe calitativ, intr-o proportie mai mica decat bucurestenii, al caror comportament de consum pare mai afectat de criza.
Romanii cu venituri peste 5.000 de lei sunt cei mai siguri de faptul ca vor cumpara aceleasi produse si servicii ca si pana in prezent, 43,6% fiind sigur ca nu isi vor modifica comportamenul de consum, in timp ce grupul cu venituri medii (2.001-3.000 lei) a declarat in proportie de 50,8% ca vor cumpara aceleasi produse, dar in cantitati mai mici.
O treime din romani, afectati direct de criza
In cazul reducerii veniturilor, persoanele intervievate din provincie ar renunta in mai mare masura (59,1%) la obiectele de lux decat cei din Bucuresti, unde 50,7% dintre participanti la studiu au spus ca sunt gata sa renunte la aceste produse, conform NewsIn.
Galatenii sunt cei mai hotarati (62,2%) in ce priveste cumpararea acelorasi produse, dar in cantitate mai mica, urmati de braileni cu 60,0%, se mai arata in studiu.
Studiul a fost realizat in perioada 28 ianuarie - 10 februarie 2009 si au participat 812 respondenti din Bucuresti si alte 853 de persoane din orase cu mai mult de 100.000 locuitori - Braila, Brasov, Cluj-Napoca, Constanta, Craiova, Galati, Iasi, Oradea, Ploiesti si Timisoara.
Mednet Marketing Research Center este membru al Esomar (TheWorld Association for Research Professionals) si Sorma (Societatea Romana de Marketing si Cercetarea Opiniei Publice).
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Tot ce trebuie să știi despre RODIE, fructul-minune cu multiple beneficii...
Sursa: garbo.ro
-
INTERVIU EXCLUSIV: Cravata Galbenă, filmul prin care Serge Celebidachi aduce...
Sursa: kudika.ro