Producatorii vand fara profit, doar pentru acoperirea costurilor de productie, preturile materialelor ajungand si la jumatate. La poarta fabricii, caramida, cimentul, varul sau BCA-ul se vand cu acelasi pret ca in 2008. In magazine sunt insa mult mai ieftine, datorita scaderii cererii.

Ultimele luni au fost marcate de scaderi ale preturilor in toate segmentele care au intr-un fel sau altul legatura cu domeniul constructiilor. Indiferent daca vorbim de case, apartamente sau materiale de constructii, cumparatorul final s-a putut bucura de costuri mai mici. In cazul celor din urma, etichetele de pe rafturi au afisat sume chiar si cu 40% mai scazute decat in 2008, in cazul anumitor produse.

Totusi, producatorii spun ca de la poarta fabricii materialele pleaca avand acelasi pret ca si in urma cu jumatate de an. De unde vin, atunci, scaderile? Distribuitorii si vanzatorii finali, speriati de criza economica, de scaderea puterii de cumparare si de blocajul pietei constructiilor, au renuntat la adaosurile comerciale foarte mari si au preferat sa vanda cu un profit mai scazut decat sa ramana cu marfa pe stoc.

Cererea scade vertiginos

„Preturile materialelor de constructii oricum au o anumita ciclicitate, sezoniera, iar scaderile de anul acesta sunt mai mari decat in alte ierni pentru ca magazinele si-au redus marjele“, ne-a declarat Claudiu Georgescu, presedintele Asociatiei Producatorilor de Materiale de Constructii.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.