Comerciantii privesc cu ingrijorare acest an, care a inceput cu vanzari dezastruoase, pe fondul unei scaderi drastice a clientelei. Electrocasnice, electronice si diverse gadgeturi istete, toate au devenit deja istorie intre achizitiile romanilor.

Orice vizita intr-un magazin de electronice si electrocasnice e mai plina de semnificatii decat o mie de cuvinte: rafturi doldora de produse pe care praful s-a asezat in centimetri generosi, mii de metri patrati fara niciun client, case cu incasari sarace.

Cum se traduce aceasta realitate in cifre? “Vanzari dezastruoase”, dupa cum sintetizeaza Dan Ostahie, proprietarul magazinelor Altex si Media Galaxy.

Situatia il forteaza pe Ostahie sa inchida cel mai mare magazin al retelei, Media Galaxy, din centrul comercial Unirea, din Capitala si sa renunte la personal.

Recent, si Flamingo a inchis magazinul de acolo, pentru a deschide un altul, intr-un centru comercial de cartier. Iar pentru a mai energiza putin vanzarile, Jiri Rizek, directorul general al lantului, a pus la punct o campanie de reduceri cu pana la 60%, specifica mai degraba industriei fashion si mai putin retailului de electronice si electrocasnice.

Piata auto a fost prima afectata puternic de criza economica. Atat pentru Dacia, cat si pentru dealerii de masini straine, vanzarile au scazut, la sfarsitul anului trecut, la jumatate.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.