Criza financiara internationala, caracterizata prin fluctuatii valutare si blocaj in piata imobiliara, a dus in perioada iulie - septembrie 2008 la scaderea vanzarilor de produse si servicii de lux din Romania.

Scaderile inregistrate sunt de 5-8% fata de aceeasi perioada a anului trecut, dupa cum reiese in urma unui studiu realizat de CPP Management Consultants, companie specializata in industria de lux.

"Romanii cu posibilitati financiare sunt mai precauti in ceea ce priveste achizitia anumitor produse si servicii. Astfel, achizitiile sunt amanate, nefiind absolut necesare", au declarat reprezentantii CPP Management Consultants.

Domeniul auto este cel mai afectat segment al pietei locale de lux, acesta fiind urmat de piata ceasurilor, a accesoriilor (genti si articole de piele). De asemenea, produsele de design interior si mobilierul de lux au inregistrat o scadere vizibila in ceea ce priveste vanzarile in perioada iulie-septembrie 2008.

Desi intrarea Ferrari si Bentley pe piata romaneasca anunta o crestere a vanzarilor de masini de lux, in opinia CPP, intrarea acestor marci a fost in primul rand una de imagine, la care se adauga dorinta marcilor de a asigura servicii de cel mai inalt nivel clientilor existenti in Romania.

Unul din domeniile in care vanzarile nu par a fi afectate de factorii mai sus mentionati este cel al bijuteriilor
, romanii fiind constienti de siguranta investitiei in aur si pietre pretioase. De asemenea, un alt domeniu neafectat este cel al calatoriilor si vacantelor de lux, romanii alocand bugete considerabile acestor activitati si in 2008.

Totodata, aceasta tendinta este remarcata si la nivel international, destinatiile exotice inregistrand chiar cresteri la nivelul cererilor de rezervari.

Previziunile CPP Management Consulting mentin aceste scaderi si pentru ultimele 3 luni ale 2009, estimand o scadere a nivelului de vanzari de produse de lux si in perioada sarbatorilor, cu pana la 5-7% in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut.

Pe termen lung insa, investitiile in francize ale unor brand-uri celebre internationale s-au dovedit de succes. In continuare, CPP cauta sa identifice parteneri locali de franciza pentru o serie de brand-uri internationale care nu sunt inca prezente. Marci de lux care nu sunt inca prezente pe piata: Dolce Gabbana, Prada, Valentino, Yves Saint Laurent, Hermes (reprezentare prin franciza – magazine mono brand).

Un alt domeniu extrem de atractiv este cel al pietei de produse organice (bio), o serie de marci internationale fiind interesate de Romania. Este vorba despre supermarket-uri, restaurante si cafenele cu produse exclusiv organice.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.