Vanzarile Dacia au crescut anul trecut cu 4,8% fata de 2011, la 359.822 autovehicule, din care putin peste 6% au fost comercializate pe piata locala, unde compania se mentine totusi lider, iar cele mai mari piete de desfaceri au ramas Franta (23,4%), Germania (13%), Algeria, Turcia si Italia.

"2012 marcheaza mai multe recorduri pentru marca Dacia. In primul rand, din punct de vedere al performantei comerciale globale. In cursul anului trecut au fost vandute, in intreaga lume, nu mai putin de 359.822 de autovehicule purtand sigla Dacia, in crestere cu 4,8% fata de nivelul inregistrat in 2011", a anuntat vineri compania intr-un comunicat de presa transmis MEDIAFAX.

Pe pietele externe, Dacia a inregistrat in cursul anului 2012 o crestere cu 8% a vanzarilor, cu 337.674 unitati comercializate in 43 de tari, principalele performere fiind pietele din zona Euromed (nordul Africii si bazinul mediteranean), cu o crestere de 26,6%.

Potrivit comunicatului, vanzarile in Europa Occidentala s-au mentinut la un nivel comparabil cu cel din anul precedent in contextul in care piata regionala a scazut cu 8,6%. In total, in perimetrul Europei Occidentale, au fost vandute anul trecut peste 230.000 de vehicule marca Dacia.

Franta a dominat, si in 2012, topul vanzarilor Dacia pe tari, cu 84.522 unitati comercializate, urmata de Germania, cu 46.590 unitati si de Algeria, cu 41.710 vehicule. Topul vanzarilor externe este continuat de Turcia - 28.964 autovehicule, Italia - 26.832 si Spania - 17.847.

Dacia ramane liderul pietei auto din Romania, desi vanzarile pe piata locala se plaseaza abia pe pozitia a sasea in topul international, cu 22.148 unitati vandute

"Situatia pietei auto din Romania, profund afectata de incertitudini si de contextul economic dificil, ramane un motiv de preocupare. Anul trecut a fost consemnata o noua scadere a pietei totale de vehicule noi, care se situeaza astfel la cote care nu au mai fost inregistrate de la inceputul acestui secol, in timp ce piata vehiculelor de ocazie importate a crescut cu peste 75%. Restrictiile de pe piata creditelor au afectat cu precadere persoanele fizice. Ponderea acestei categorii de clienti in totalul vanzarilor de vehicule noi de pe piata romaneasca a scazut astfel cu peste 50% in 2012. Este de mentionat faptul ca persoanele fizice constituie in mod traditional o parte foarte importanta din clientii Dacia", se mentioneaza in comunicatul companiei.

Citeste si:
Românii sunt în căutare de calorifere electrice și boilere;...
Românii sunt în căutare de...

In acest context, defavorabil, Dacia a reusit sa-si mentina pozitia de lider de piata, cu peste 26% din totalul vanzarilor de vehicule noi din Romania. Din cele 22.148 vehicule Dacia comercializate in cursul anului trecut pe piata locala, 20.050 sunt autoturisme iar restul de 2.098 de unitati sunt vehicule utilitare.

In clasamentul intern pe modele, Logan berlina ramane cel mai bine vandut vehicul de pe piata, cu 9.208 unitati comercializate, urmat de Duster, cu 5.447 de unitati si de Logan MCV, cu 1.940 de unitati.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.