Confederatia Nationala Rutiera, Federatia Operatorilor Romani de Transport si Federatia Europa cer reducerea pretului rovinietei pentru firmele de transport.

Potrivit MEDIAFAX, patronatele din transporturi au transmis un memoriu Guvernului pentru reducerea contravalorii vinietelor platite de operatorii de profil, in care au mentionat ca, urmare a respectarii prevederilor Regulamentului CE 561/2006, timpii de conducere si de odihna limiteaza firmele de transport la folosirea partiala a infrastructurii rutiere.

Astfel, numarul de zile de utilizare este de circa 200, iar plata rovinietei se realizeaza pentru 365 de zile. Calculul zilelor de folosire efectiva a drumurilor include zilele obligatorii de odihna saptamanala (104 zile/an), al zilelor libere oficiale (11 zile/2012), al diferitelor restrictii temporare de canicula sau viscol, precum si cele de sezon de vara.

"Totodata, nu trebuie sa uitam ca plata taxelor de drum la nivel european a fost gandita doar pentru folosinta autostrazilor si a portiunilor modernizate ale drumurilor europene. Urmand aceasta ratiune, este vizibila lipsa legaturii intre pretul actual al rovinietei (ce nejustificat este raportat la euro) si dreptul redus al transportatorilor de a circula pe toata perioada valabilitatii acesteia, precum si de a circula pe autostrazi si drumuri europene reabilitate", se arata intr-un comunicat al patronatelor din industria de profil.

Transportatorii prezinta, comparativ, situatia sistemului de plata a taxelor de autostrada din Ungaria, unde pe o retea de peste 1.300 de km de autostrazi vinieta pe 13 luni (396 de zile) costa circa 830 euro, iar pentru un an ajunge la 766 euro.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.