Dacia, Chevrolet, Volkswagen, Ford si Opel sunt marcile de autoturisme care au inregistrat in acest an cele mai importante cresteri ale cotei de piata, in timp ce Hyundai, Fiat, Peugeot si Toyota si-au redus prezenta in vanzarile auto.

Cea mai importanta "miscare" in piata dupa primele noua luni a avut-o Dacia, care avansat cu 3,2 puncte procentuale, ajungand la 33% din totalul vanzarilor, reiese din datele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile, scrie MEDIAFAX.

  • Marca romaneasca este urmata in topul constructorilor care au castigat cota de piata de Chevrolet si Volkswagen, care au urcat cu 1,7 si 1 puncte procentuale, la 4,6%, respectiv 8,3% din vanzari.

Cresteri mai moderate au inregistrat Ford, de 0,9 puncte, la 7,6%, Opel, de la 4,5% la 5,3%, si Skoda, de la 6,8% la 7,5%.
  • La polul opus, Hyundai a pierdut in acest an 3,6 puncte din cota de piata pe care o detinea in 2009, marca sud-coreeana ajungand sa reprezinte 4,7% din vanzarile auto locale.

O scadere importanta a inregistrat si Fiat, care a coborat de la 3,8% la 2,3% din totalul pietei.

Pozitii inferioare anului trecut ocupa si Peugeot si Toyota. Marca franceza a scazut de la 3% la 2,5%, in timp ce cota de piata a constructorului nipon s-a redus cu 0,3 puncte, la 2,4%.

Vanzarile de autoturisme au scazut in primele noua luni ale acestui an cu 32%, la 78.152 unitati.Vanzarile raportate pentru intregul an 2009 arata o cadere de 52%, la 130.193 unitati.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.