Anul 2009 a ajuns la final iar bilantul se arata a fi unul fast pentru industria auto din Romania, in ciuda crizei economice globale. Am avut mai multe deschideri de fabrici decat inchideri, marcile Infiniti si Chery au inceput sa fie reprezentate la noi in tara, iar cine a avut un ban pus deoparte a putut sa-si cumpere o masina la preturi mici, nemaintalnite pana acum pe plan local. In plus, au fost lansate peste 40 de noi modele de masini in Romania.

Inchideri de fabrici si concedieri

Pe 12 ianuarie, angajatii Dacia se intorceau la munca din somaj tehnic. O zi mai tarziu, 2.000 dintre ei (alte surse spun 6.000) erau in strada, la Mioveni, cerand mentinerea taxei auto si pastrarea locurilor de munca din industria constructoare de masini. Ziua de 13 ianuarie avea sa ramana cea mai importanta si cea mai grea din 2009. La Mioveni s-a tinut o masa rotunda, cu directori, lideri de sindicat, politicieni si multa presa. In acceasi zi, producatorul de cablaje Leoni a anuntat ca va inchide fabrica de la Mioveni. Peste 200 de oameni au ramas pe drumuri.

Potrivit propriilor estimari, Dacia spunea ca i-au scazut de patru ori comenzile de la clientii din Romania, de la 200 la 50 de masini pe zi, semn ca nici lunile care urmeaza nu vor fi mai bune. Sunt luate in calcul noi opriri ale productiei. Tot pe 13 ianurie, seful Dacia de la acea vreme, Francois Fourmont, spunea ca ar putea renunta la un schimb in primavara, adica la 3.000-4.000 de angajati, si ca nu mai poate sustine financiar furnizorii de componente, scrie 0-100.ro.


Investitii pe timp de criza

Producatorul de cablaje auto Sumitomo Electric Wiring Systems (SEWS) a anuntat pe 18 mai ca va inchide o fabrica din Polonia si ca va transfera productia in unitatile pe care le detine in Romania.

Cel mai important moment al anului, la capitolul investitii, a fost de departe inceperea productiei Ford la Craiova, pe 8 septembrie.

In plus, grupul amercian Delphi, specializat in fabricarea de componente pentru autovehicule, a inceput in octombrie productia de pompe diesel in localitatea Miroslava, in apropiere de Iasi, intr-o unitate care presupune investitii totale de 100 de milioane de euro.

Infinity si Chery, disponibile oficial in Romania

AutoItalia a devenit, de la 1 iulie, importatorul oficial al automobilelor premium japoneze Infiniti, marca de lux a Nissan. Desi segmentul masinilor premium si de lux a fost si este si el lovit puternic de criza, miscarea AutoItalia este o buna lovitura de imagine si poate fi o sursa de venit considerabila in viitor.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.