Anul 2009, desi marcat de criza, a fost bogat in concepte si prototipuri de automobile, iar mai presus de toate, greii industriei constructoare de masini s-au indreptat spre ecologie si energii alternative. Astfel, au fost lansate concepte auto ce arunca ne arunca in viitor.

Dacia Duster, la Geneva - Conceptul care a atras atentia intregii lumi a Geneva a fost Dacia Duster. Acest concept car avea sa anunte numele primului SUV din istoria Dacia si sa dea indicii despre noua filosofie de design a constructorului auto din Mioveni, scrie 0-100.ro.

BMW Vision EfficientDynamics si Audi e-Tron, la Frankfurt

  • Conceptul BMW este de fapt un supercar de patru locuri, echipat cu un motor diesel de mic litraj (1,5 litri), capabil sa dezvolte 163 cai putere. Masina mai are si doua motoare electrice, cate unul pe fiecare punte, fata / spate, a caror putere variaza. Ideea de baza este ca masina dezvolta, prin toate cele trei propulsoare, pentru un interval scurt (spre exemplu la depasire), 356 CP si un cuplu de 800 Newton-metri (Nm).
  • Audi e-Tron, prezentat la Frankfurt este tot un supercar, dar unul 100% electric, care dezvolta 323 CP si un cuplu impresionant de 4.500 Newton-metri. Acest automobil-concept arata ca Audi vrea sa rupa barierele de putere si cuplu in materie de motoare electrice, promitand astfel ca un supercar electric nu va fi inferior R8-ului V10.

Renault Fluence Z.E
. - Renault Fluence Z.E., de la Zero Emissions, este conceptul care promite masina electrica populara, accesibila tuturor, la pret de Fluence diesel. Intersectand imaginea conceptului cu cea a sedanului de serie, echipat doar cu motoare conventionale, poti avea in minte cum va arata masina electrica care se va gasi inclusiv in showroom-urile din Romania incepand cu 2011.

Citroen revolte - Citroen revolte este masina 100% electrica in viziunea Citroen. Din punct de vedere stilistic, revolte este o interpretare moderna a legendarului 2CV. Prin revolte, Citroen spune ca se vrea un actor important pe piata masinilor electrice, in urmatorii ani, si ca ar putea reinvia 2CV-ul, asa cum a procedat Fiat cu 500 si BMW cu Mini.


Despre autor:


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.