Numai 6% dintre romani intentioneaza sa cumpere o masina in urmatoarele 6 luni, comparativ cu 2008, cand 9% spuneau acest lucru, criteriile cele mai importante luate in calcul fiind pretul avantajos (36%), consumul redus de carburant (24%) si marca (18%), potrivit studiului MotoBus realizat de GfK Romania.
Totusi, in cazul adultilor de pana in 30 de ani, educati, provenind din gospodarii mari, probabilitatea de a achizitiona un automobil creste semnificativ. De asemenea, in ceea ce priveste criteriile luate in calcul la alegerea unui automobil, modelul si service-ul avantajos sunt cele care conteaza cel mai putin.

"Daca analizam situatia pe regiuni ale tarii, muntenii sunt foarte interesati de pret, ardelenii de consumul redus, in vreme ce locuitorii din Banat, Crisana, Maramures si Muntenia de marca automobilului. In comparatie cu barbatii, femeile sunt mai interesate de aspecte precum culoarea sau elementele de siguranta ale masinii pe care o conduc", se arata in studiul MotoBus realizat de Gfk, potrivit NewsIn.

De asemenea, doar 37% dintre romani detin o masina proprietate personala, mai frecvent in Bucuresti si zonele urbane.

In ceea ce priveste preferintele de marca, acestea se indreapta in special catre Volkswagen, Logan si Opel, cu aproape 60 de procente, urmate de branduri precum Audi si BMW.

In privinta automobilelor detinute propriu-zis insa, peste jumatate dintre romani declara ca sunt posesori de Dacia (13% Logan si 40% alte modele), urmate de Volkswagen si Opel.

De asemenea, 55% si-ar cumpara o masina second hand, in special cei din Ardeal si din Banat, Crisana, Maramures, acestia fiind si cei mai apropiati de granita cu tarile din Vest.

Romanii prefera, in general, sa plateasca cu "banii jos" pentru automobilul cumparat, mai ales cei din spatiul rural. Ponderea lor este, de altfel, in crestere cu 6% fata de anul trecut. Creditele auto sunt cele mai putin populare metode de plata.

MotoBus este un studiu care monitorizeaza lunar evolutia parcului auto din Romania si ia in calcul variabile precum: probabilitatea de a cumpara un automobil, criteriile in alegerea masinii, marcile detinute si cele dorite, modalitatile de plata preferate sau profilul demografic al posesorilor de automobile. Esantionul, reprezentativ la nivel national, este de aproape 2.000 subiecti intervievati in fiecare luna, iar perioada de derulare a fost iulie 2008 – iulie 2009.

Compania de cercetare de piata GfK Romania a fost infiintata in 1992, fiind parte integranta a Grupului GfK, una din cele mai mari organizatii de cercetare de piata din lume.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.