Firmele de leasing vand masinile in tara si in strainatate la "pachete" de cel putin patru masini, la preturi mai mici cu 40-50% fata de pretul achitat initial in 2008, sustin reprezentantii pietei de leasing.
"In general masinile s-au ieftinit, in medie, cu 40-50% fata de 2008, motiv pentru care firmele de leasing vand de multe ori in pierdere masinile recuperate", a declarat directorul general al Impuls Leasing, Razvan Diaconescu. Acesta a adaugat ca Impuls Leasing a vandut in perioada ianuarie-iulie 2099, aproximativ 600 de masini recuperate, din care circa 10% in tari precum Germania, Franta sau Austria, noteaza Wall-Street.

"Exportam de aproximativ o luna si jumatate o parte dintre masinile recuperate. Preturile sunt mai mici la export, insa se vand la pachet", a mentionat Diaconescu, explicand ca in momentul actual trebuie sa incerci sa vinzi prin toate canalele disponibile.

Fiecare pachet de masini vandute, contine cel putin patru automobile, sustin reprezentantii companiilor de leasing.

De ce se intampla acest lucru? Pentru ca daca firmele de leasing ar astepta ca pretul pietei sa creasca, intr-adevar ar vinde masina mai scump, insa pe tot parcusul timpului de asteptare vor avea costuri de intretinere pentru acel automobil (circa 50 de euro/automobil/luna). Astfel, este clar de ce reprezentantii firmelor de leasing prefera sa aiba lichiditati (mai repede dar la un pret mai mic cu 40-50%), decat sa aiba profit (cel mai probabil cand pretul pietei va creste, va avea o valoare care va acoperi cu mult costurile de intretinere).

Mai multe detalii gasiti aici.



Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.