Business 1 Iunie 2009 11:03
Romanii au cumparat 11.899 de masini noi in cadrul primei etape a programului Rabla, reprezentand circa 60% din totalul autoturismelor alocate, potrivit datelor transmise de un reprezentant al Ministerului Mediului.
Astfel, statul a platit de la Fondul de Mediu 45,2 milioane lei, reprezentand prima de casare pentru masinile achizitionate in prima etapa, din totalul de 76 milioane lei, arata NewsIn.

Cu doua saptamani inainte de finalul primei etape - care s-a incheiat pe 29 mai - fusesera semnate doar 10.948 note de acceptare, cele mai multe (5.193) fiind pentru marca Dacia. Pe locul al doilea s-a clasat Renault-Nissan, cu 1.040 de unitati, iar pe pozitia a treilea - Skoda, cu 857 vandute in cadrul programului. Romanii s-au mai aratat interesati de marcile Ford (609 unitati), Opel (608) si Hyundai (606).
Cele mai putine masini vandute pana pe 15 mai au fost Lada (1 autoturism), Honda (2) si Mazda (6). Audi nu a vandut nicio unitate in cadrul programului Rabla.

Programul Rabla se va derula in alte doua etape in acest an - de la 1 iunie la 31 august si de la 1 septembrie pana pe 11 decembrie. Fiecare dintre cele trei etape a avut alocate cate 76 milioane lei (respectiv pentru cate 20.000 de masini). Bugetul total pentru 2009 este de 228 milioane lei.

Ministerul Mediului, Nicolae Nemirschi, declara pe 8 mai ca prima de casare va ramane 3.800 lei in acest an, chiar daca nu vor fi vandute in totalitate cele 60.000 de autoturisme programate, iar in prezent ministerele Mediului si al Finantelor cauta noi variante pentru acest program.
Nemirschi a adaugat ca exista posibilitatea ca firmele sa fie incluse in acest program si sa poata renunta la masinile mai vechi de zece ani, insa trebuie gasita o varianta care sa nu fie considerata ajutor de stat.

Marti, liderul Blocului National Sindical (BNS), Dumitru Costin, a declarat ca va propune Ministerului Finantelor dublarea primei de casare fata de nivelul actual, de 3.800 lei, pentru a relansa industria auto din Romania, chiar daca aceasta masura va injumatati numarul celor ce beneficiaza de programul Rabla, argumentand ca suma alocata in acest moment este neatractiva.

Din 2011 la nivelul UE ar putea fi introdusa o directiva prin care masinile non-euro vor trebui scoase din circulatie. In Romania existau in 2008 aproape 3 milioane de masini non-euro care polueaza foarte mult, potrivit datelor Registrului Auto Roman.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.