Aproximativ 80-90% din clientii care au returnat bunurile catre firmele de leasing sunt actionati in judecata pentru recuperarea pierderilor suportate, ca urmare a neexecutarii obligatiilor asumate prin contract, a declarat avocatul Madalina Hagima, citat de NewsIn.
"Este vorba despre pierderi care constau in diferenta dintre valoarea de piata a masinii, valoarea ratelor restante, precum si alte taxe si costuri aferente", a spus Madalina Hagima, managing partener la casa de avocatura Ciurtin, Brasoveanu si Asociatii.

Ea a explicat ca, in majoritatea cazurilor, prin semnarea contractelor de leasing utilizatorul se obliga ca, in caz de reziliere din culpa sa, sa achite finantatorului toate facturile scadente si neachitate si ratele pana la sfarsitul contractului de leasing, inlcusiv valoarea rezidiuala.

"Asadar, returnarea bunului ar trebui privita ca ultima solutie pentru opitimizarea costurilor utilizatorilor, mijloacele cele mai avantajoase fiind renegocierea contractului cu finantatorul prin rescadentarea platilor si reesalonarea datoriilor existente sau, in cel mai bun caz, cesiunea contractului catre un alt utilizator", a explicat Hagima.

Astfel, simpla varianta a aducerii bunului in curtea finantatorului nu reprezinta si stingerea obligatiilor utilizatorului din contractul de leasing.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.