Parlamentul European obliga producatorii ca incepand cu noiembrie 2011, toate autoturismele si autovehiculele utilitare sa fie dotate cu ESP, urmand ca in luna noiembrie 2014 aceasta prevedere sa fie extinsa pentru toate autovehiculele noi
Programul Electronic de Stabilitate (ESP®) a fost dezvoltat de Bosch si ofera sprijin soferilor in aproape toate situatiile critice de conducere. Acesta include functiile sistemului antiblocare la franare (ABS) si ale sistemului antipatinare (ASR).In plus, ESP detecteaza miscarile autovehiculului cauzate de derapaj, actionand in mod activ in sensul contracararii acestora. Conform statisticilor, alunecarea rotilor reprezinta cauza principala a accidentelor mortale de circulatie. „Prin introducerea sistemului ESP®, pot fi evitate pana la 80% din accidentele cauzate de alunecarea rotilor", a rezumat Dr. Werner Struth, Presedintele departamentului „Sisteme de control al sasiului" din cadrul Bosch. „Acest sistem este, asadar, dupa centura de siguranta, cel mai important sistem de siguranta din dotarea unui autovehicul".

Obligativitatea dotarii tuturor autovehiculelor noi cu sistemul ESP, este una din masurile cuprinse intr-un pachet complex de reglementari prin care Uniunea Europeana urmareste cresterea sigurantei circulatiei rutiere si reducerea consumului de combustibil. Astfel, incepand cu luna noiembrie 2011, toate modelele noi de autoturisme si autovehicule utilitare, care vor fi inmatriculate in Uniunea Europeana, trebuie sa fie dotate cu acest sistem de siguranta activa. Din noiembrie 2014, prevederea va fi extinsa pentru toate autovehiculele nou inmatriculate. In SUA a fost deja adoptata o lege potrivit careia toate modelele de autovehicule cu o masa de pana la 4,5 tone, lansate incepand cu anul 2012, trebuie sa fie dotate cu sistemul ESP.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.