In cadrul editiei 2009 a Salonului Auto de la Geneva, Mazda lanseaza trei premiere mondiale - Mazda3 i-stop, noua Mazda3 MPS si Mazda CX-7 facelift. Toate cele trei modele integreaza elemente noi, destinate scaderii consumului de combustibil si a nivelului de emisii.
  • Mazda3 i-stop

Noua versiune a modelului compact oferit de Mazda va ingloba tehnologia i-stop. Alaturi de sistemul de injectie directa cu aprindere prin scanteie (DISI) si de imbunatatiri ale aerodinamicii, i-stop faciliteaza reducerea consumului de combustibil cu aproximativ 14% (ciclu combinat).

Sistemul permite oprirea si repornirea automata a motorului in momentele in care autovehiculul este oprit in trafic in diferite situatii. Echipata cu noul motor pe benzina de 2l DISI, noua Mazda3 i-stop reporneste motorul folosind energia ramasa in pistoane - combustibilul este injectat direct in cilindri si aprins pentru a repune in functiune motorul. Beneficiul combinatiei dintre un motor DISI si noua tehnologie rezulta din faptul ca motorul reporneste de aproximativ doua ori mai repede (circa 0,35 secunde) si intr-o maniera mai silentioasa decat alte sisteme similare conventionale.

I-stop este o tehnologie unica pe plan mondial datorita mecanismul utilizat. Procesele de oprire si repornire sunt optimizate, astfel incat utilizarea starter-ului electric care repune in functiune motorul sa fie minima.

  • Noua Mazda3 MPS
Recunoscut deja drept unul dintre cele mai rapide modele de clasa compacta, Mazda3 MPS a ajuns la o noua generatie. Daca modelul anterior nu prezenta schimbari evidente la exterior fata de versiunea obisnuita, acum pe capota masinii a fost montata o priza de aer generoasa, care subliniaza caracterul puternic sportiv al masinii. Un alt element nou in echiparea noii Mazda3 MPS sunt jantele de aliaj de 18 inci, redesenate de designerii japonezi pentru a avea un aspect tridimensional. La interior, pasagerii vor remarca faptul ca se afla in habitaclul versiunii MPS gratie unor detalii precum logo-ul postat pe tahometru, scaunele sport si tapiteria neagra cu insertii rosii.

Vehiculul este echipat cu acelasi propulsor pe benzina de 2,3l DISI Turbo ce produce 260 CP si genereaza un cuplu de 380 Nm. Motorul permite noii Mazda3 MPS sa atinga o viteza maxima de 250 de km/h si sa accelereze de la 0 la 100 km/h in doar 6,1 secunde. Consumul de combustibil a fost redus la 9,2l/100 km (combinat), cu 0,5l mai putin decat in cazul modelului anterior. In echiparea Mazda3 MPS se regaseste si o tehnologie specifica constructorului japonez, prima de acest gen din lume, care creste eficienta catalizatorului si reduce nivelul emisiilor. Astfel, motorul noului model este compatibil cu standardele Euro 5.

  • Mazda CX-7 facelift

SUV-ul crossover de la Mazda va fi prezent la Geneva intr-o versiune facelift si cu o noua motorizare diesel de 2,2l. Propulsorul livreaza 173 CP si un cuplu maxim de 400 Nm, pastrand insa consumul de combustibil la doar 7,5l/100 km (combinat).

La exterior schimbarile includ o noua grila frontala in cinci puncte (specifica noii linii de design Mazda), faruri de ceata redesenate, elemente cromate montate de-a lungul portierelor si jante de aliaj noi de 18 si 19 inci. Noutatile la interior includ un volan si indicatoare de bord redesenate, ornamente negre cu aspect metalic pe consola centrala, doua display-uri - unul destinat computerului de bord si unul sistemului de nagivatie, precum si scaune fata cu reglaj electric si cu optiunea de memorare a configuratiei personale.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.