Comisia Europeana a reafirmat ca producatorii auto trebuie mai intai sa incerce sa supravietuiasca singuri conditiilor economice dificile si orice ajutor guvernamental ar trebui sa fie temporar si conform regulilor Uniunii Europene, relateaza Reuters.

Potrivit NewsIn, luna aceasta, Franta a dat nastere unei dezbateri in legatura cu protectionismul, prin oferirea unui imprumut guvernamental de 6 miliarde euro (7,69 miliarde dolari) companiilor Renault si PSA Peugeot-Citroen in schimbul promisiunii acestora de a nu inchide fabricile din Franta.

Comisia Europeana, care cerceteaza momentan schema de ajutor, si-a exprimat dubiile in legatura cu aceasta finantare, ce ar putea incalca regulile pietei unice. Comisia si-a exprimat rezervele si cu privire la pachetul de sprijinire a industriei auto italiene, de 1,2 miliarde euro. Comisia a mai anuntat ca cerceteaza detaliile unui plan spaniol de 4 miliarde euro, destinat sprijinirii sectorului auto, pentru a se asigura ca este in conformitate cu regulile Uniunii.

Opel si Saab, in pragul falimentului

Comisia Europeana i-a indemnat pe producatorii auto sa abordeze problemele structurale referitoare la eficienta productiei si utilizarea capacitatii.

Industria auto a Uniunii Europene, care are vanzari anuale de 780 miliarde euro si angajeaza 12 milioane de persoane, a anuntat ca productia ar putea scadea cu cel putin 15% anul acesta, iar companiile din sector ar putea avea nevoie de ajutor financiar de pana la 15 miliarde euro.


Despre autor:


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.