Daca piata auto nu se va redresa pana in primavara, conducerea Dacia va fi nevoita sa recurga la disponibilizarea a 3.000-4.000 angajati. Totodata, numarul de comenzi al Dacia influenteaza si afacerile furnizorilor companiei, ceea ce ar duce la pierderea a 25.000 de locuri de munca la nivelul intregii tari, a declarat directorul general al Dacia, Franois Fourmont.

Intrebat ce se va intampla cu angajatii Dacia dupa cele doua saptamani in care activitatea uzinei va fi intrerupta, daca este posibil ca aceasta perioada sa se prelungeasca, François Fourmont a spus ca totul va depinde de nivelul comenzilor pe care le va inregistra pana atunci. "Vanzarile sunt la un nivel foarte scazut, mai ales in Romania", a spus Fourmont, citat de NewsIn.

"Am decis sa asteptam lunile de primavara, inainte de a lua decizii dificile. In lunile ianuarie, februarie, martie, ajustarile pe care le vom face pentru a adapta productia la cerere vor consta in perioade de intrerupere a activitatii (somaj tehnic) si in neprelungirea contractelor pentru salariatii care au angajamente pe durata determinata. Speram ca in primavara, in functie de deciziile luate de celelalte tari europene, care inregistreaza si ele scaderi ale pietei auto, si de masurile Guvernului roman, piata se va redresa si vom reveni la un nivel de productie normal. Insa, daca piata auto nu se va revigora, vom fi nevoiti sa suprimam unul din cele trei schimburi in care se deruleaza activitatea de fabricatie (adica 3.000-4.000 persoane). Aceasta masura ar avea efect si asupra furnizorilor. In judetul Arges s-ar pierde 12.000 locuri de munca, si 25.000 in toata tara, in urma unui efect de domino", a precizat François Fourmont.

Reprezentantul Dacia cere Guvernului roman sa ia masuri pentru a evita tranformarea Romaniei in lada de gunoi auto a Europei, prin limitarea invaziei de vehicule de ocazie de import. Totodata, oficialul Dacia considera ca pentru revigorarea pietei este imperios ca programul Remat sa inceapa cat mai repede. Autoritatile romane ar trebui, in opinia lui Fourmont, sa ia masurile necesare pentru a determina scaderea costului creditelor in lei. O alta masura propusa este crearea unui fond de sustinere care sa permita furnizorilor din industria auto sa contracteze credite, dupa modelul fondurilor create deja in tari cu industrie auto, precum Germania, Franta, Statele Unite, Italia sau Rusia, si oferirea de facilitati pentru obtinerea de credite la rate ale dobanzii acceptabile.

Dacia a anuntat ca isi va suspenda activitatea pe o perioada de doua saptamani, in intervalul 26 ianuarie - 8 februarie 2009, productia urmand sa fie reluata incepand cu data de 9 februarie 2009. Conform Contractului Colectiv de Munca Dacia pe 2008, salariatii care vor ramane la domiciliu, in somaj tehnic, vor fi remunerati cu 85% din salariul individual brut.

Dacia este primul constructor de automobile roman. Dacia a fost infiintata in anul 1966, odata cu crearea Uzinei de Autoturisme de la Mioveni. Platforma de la Mioveni produce modelele Sandero, Logan, Logan MCV, Logan VAN si Logan Pick-Up.


Despre autor:


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.