Dacia analizeaza posibilitatea reducerii pretului la automobile in cuantum de pana la 2.000 de euro din costul actual, ca urmare a scaderii drastice a vanzarilor, a declarat vicepresedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe. Totodata, acesta a sugerat extinderea programului rabla si la autoturismele achizitionate in leasing.

Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia, a declarat miercuri ca posibilitatea reducerii pretului la automobile este reanalizata. Potrivit acestuia, scaderea pretului luat in calcul de directiunea Dacia ar putea fi dedusa din marja de profit a producatorului de automobile, informeaza NewsIn.

Conform vicepresedintelui Automobile Dacia, vanzarile de automobile autohtone in Romania au scazut anul trecut la 81.945 de unitati comercializate, cu 26,1% mai putin fata de 2007.

Anuntul survine la doar o zi dupa declaratia directorului comercial al Dacia-Renault, Jacques Daniel, care sustinea ca nu vor fi operate modificari de preturi, neschimbate din septembrie 2006.

Jacques Daniel, Dacia: Ar fi o sinucidere sa reducem acum preturile

Evitarea colapsului pietei auto prin extinderea "Rabla" la leasing

"Una dintre principalele masuri care ar trebui adoptate de urgenta este inceperea programului "Rabla" nu mai tarziu de luna viitoare, dar si extinderea acestuia si la posesorii de autoturisme achizitionate in leasing", a spus vicepresedintele Dacia si reprezentant al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA), citat de NewsIn.

De asemenea, spune Stroe, o alta masura care ar trebui luata de urgenta consta in facilitarea accesului la credite. "Inghetarea creditelor din ultima perioada a contribuit cu 30% la declinul pietei auto romanesti", a precizat vicepresedintele Dacia.

Totodata, reprezentantii APIA au solicitat autoritatilor mentinerea taxei auto. "Daca actuala forma a taxei auto va suferi modificari, riscam sa asistam la o scadere a pietei de masini noi cu 50%", au spus membrii Asociatiei.

O alta masura de atenuare a impactului crizei in indutrie ar fi, in opinia APIA, amanarea platii a 50% din TVA din industria producatoare de masini pana la redresarea pietei de profil.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.