Presedintele Basescu l-a primit sambata, la Palatul Cotroceni, pe Christian Esteve, cu prilejul intalnirii, cei doi discutand despre perspectivele pietei auto din Romania si problemele cu care se confrunta industria auto si compania Dacia-Renault in momentul de fata, informeaza comunicatul. A fost abordat si subiectul continuarii proiectului de la Titu si situatia sub-funizorilor din Romania, subiecte importante pentru producatorul de automobile, mai arata sursa citata.
Seful statului a sustinut, in cadrul convorbirilor, necesitatea sprijinirii industriei auto din Romania de catre autoritatile romane, inclusiv in baza concluziilor ultimului Consiliu European care s-a incheiat vineri.
Muncitori Uzinei Dacia din Mioveni au intrat in somaj tehnic incepand de joi si vor relua lucrul pe data de 12 ianuarie 2009. Dintr-un total de peste 14.000 de angajati, joi si vineri au fost la lucru in jur de 2.500 de oameni, potrivit estimarilor sindicatului, iar incepand de saptamana viitoare va functiona dupa program normal doar unitatea CKD, unde lucreaza cam 100 de salariati.
Potrivit unui comunicat remis la inceputul saptamanii de producatorul autohton de automobile, Dacia isi intrerupe productia in perioada 11 decembrie 2008 - 11 ianuarie 2009, ca urmare a scaderii "brutale" a pietei auto din Romania si pentru a reduce stocurile.
Uzina de la Mioveni a fost deschisa in luna decembrie doar pentru trei zile, intre 8 si 10 decembrie. Dacia a mai oprit productia pentru 18 zile, intre 20 noiembrie si 7 decembrie, dupa alte patru zile de intrerupere, pe 30 si 31 octombrie si 13 si 14 noiembrie.
In plus, mai multe societati furnizoare de componente catre uzina Dacia din Mioveni au decis sa intre in somaj tehnic pana in data de 12 ianuarie, ca urmare a intreruperii activitatii de productie de la Dacia, fiind nevoiti sa se replieze dupa programul clientului lor. Este vorba de societatile Leoni Mioveni, Leoni Pitesti, Johnson Control, Euro APS, Cortubi, Metal Impex, Maxiro, Piroux SRL, Matrice Dacia, Presate Dacia, Eurest SRL si A.S.I.
Renault Technologie Roumanie (RTR) a inaugurat in septembrie lucrarile de constructie la Centrul Tehnic de la Titu, unde vor fi realizate o parte din testele de vehicule si organe mecanice concepute de birourile de proiectare ale Grupului Renault. Proiectul a fost anuntat inca din 2006 si este estimat la peste 450 milioane de euro. Finalizarea Centrului si inceperea activitatii era programata pentru sfarsitul anului 2009, potrivit oficialilor RTR.
Directorul general al societatii Dacia Romania, Francois Fourmont, preciza la inceputul lunii ca in aceasta perioada dificila pentru industria auto Renault acorda o mai mare importanta continuarii proiectului de la Titu, judetul Dambovita.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Startup-ul românesc care a construit cea mai performantă aplicație din Europa
Sursa: start-up.ro
-
Restructurări în retail: Benetton se pregătește să închidă 500 de magazine
Sursa: retail.ro
-
Bogdan Antonescu, climatolog: „riscurile extreme din viitor pentru București”
Sursa: green.start-up.ro
-
Campanie Salt Bank: banca dublează donațiile românilor
Sursa: futurebanking.ro
-
Beneficiile consumului de broccoli și rețete delicioase
Sursa: garbo.ro
-
Călin Georgescu cere continuarea procesului de votare în ciuda deciziei CCR
Sursa: kudika.ro
-
Câți bani au confiscat anchetatorii de la Bogdan Peşchir, finanţatorul...
Sursa: wall-street.ro