Ministerul Economiei si Comertului a instituit printr-un ordin procedura de administrare speciala si de supraveghere financiara la societatea de transport titei, Petrotrans. Potrivit ordinului, aceasta masura a fost luata in vederea pregatirii societatii pentru privatizare. S.C. Petrotrans, al carei actionar unic este MEC, urmeaza sa fie privatizata pana la finele lui 2006, conform programului de privatizare convenit cu Banca Mondiala.

Pana atunci trebuie lamurite toate aspectele financiare aflate, in acest moment, sub semnul intrebarii. In urma unui control al MEC s-a descoperit ca anul trecut inventarele au fost intocmite ilegal. Pe durata administrarii speciale, vor fi facute o serie de inventarieri, de la active pana la datorii si litigii.

La inceputul anului trecut, Conpet Ploiesti, al doilea transportator de titei din tara, a preluat gratuit de la Petrotrans conductele pentru transportul produselor petroliere, motorinei si benzinei, precum si vagoanele cisterna prin intermediul carora se transporta, pe calea ferata, titeiul si gazolina. Decizia a fost adoptata printr-o ordonanta de Guvern, motivatia fiind unificarea tuturor activitatilor privind transportul produselor petroliere si titeiului.

Intr-un inventar realizat la data de 1 iulie 2004 apare o pierdere de 14.000 tone, insa la data de 11 august 2004, cand a fost refacut inventarul, lipseau 96.730 tone de produse petroliere, cu o valoare totala de circa 1.500 miliarde lei, a adaugat Seres. Verificarile efectuate de Corpul de control al ministrului economiei ridicau ipoteza existentei unei filiere de valorificare prin intermediul unor benzinarii particulare a produselor petroliere sustrase din conductele Petrotrans.

In acest moment, dosarul Conpet-Petrotrans se afla pentru solutionare la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.


Despre autor:

Gardianul

Sursa: Gardianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.