Business 9 Mai 2008 09:40
BusinessWeek Romania prezinta o noua editie a clasamentului “IN”, proiect al BusinessWeek International. “IN” examineaza modalitatea de a inova pe timp de recesiune si include lista anuala a celor mai inovatoare 25 de companii. De asemenea, este demonstrat cum managerii se folosesc de incetinirea economica pentru a crea noi valori.
BusinessWeek si Boston Consulting Group au alcatuit astfel cel de-al treilea clasament anual al celor mai inovatoare companii din lume. Topul cuprinde primele 25 de companii care incurajeaza culturi ce pretuiesc angajatii creativi in perioade favorabile sau mai putin prielnice, care isi dezvolta un portofoliu divers sau care cern ideile ineficiente.

Castigatoare pentru a treia oara, Apple a revolutionat piata telefoanelor prin lansarea iPhone, determinandu-si competitorii sa imite designul cu touch screen. Modelul este deja pe pozitia a treia pe piata globala a telefoanelor inteligente.

Cresterea mizei pe pariuri inteligente a companiilor in perioada de recesiune le ofera avantaje cand economia isi revine. “Companiile puternice inteleg acest lucru si, in timpul recesiunii, investesc. Si mai sunt si criticate din aceasta cauza: «Cum poti face asa ceva? Esti arogant. Lumea se duce de rapa»”, spune Eric Schmidt, presedinte si CEO al Google, ocupanta locului doi in clasament.

Metodele necostisitoare de realizare a noilor produse sunt mai simple ca niciodata, pe masura ce pietele emergente ofera atat forta de munca ieftina, cat si posibilitati infloritoare pentru dezvoltare. Acest lucru a fost descoperit cu ajutorul primului electrocardiograf portabil de catre General Electric, ocupanta celei de-a patra pozitii din clasament.

Multe companii, inclusiv Nintendo (locul sapte), incurajeaza colaborarile cu exteriorul, prin modalitati care duc la scaderea costurilor pentru companii si pentru parteneri. Hewlett-Packard, ocupanta locului 15, demonstreaza ca este posibila sporirea eficientei din centrele de cercetare si dezvoltare, fara sa inhibe creativitatea angajatilor valorosi.

In final, deficitul se poate dovedi util in promovarea noilor idei, spune Jeff Bezos, CEO la Amazon.com, ocupanta celei de-a 11-a pozitii. “Constrangerile nasc inovatia”, spune el.

Metodologia topului

Pentru realizarea clasamentului de anul acesta cu cele mai inovatoare 25 de companii, Boston Consulting Group a cerut executivilor sa voteze firmele care au facut pionerat in 2007. Intr-un mediu in care inovatia are o contributie din ce in ce mai mare la cifra de afaceri, clasamentul ia in calcul si trei parametrii financiari. Astfel, in 2008, voturile au avut o pondere de 80%, in vreme ce cresterea din ultimii trei ani a veniturilor si a marjei de profitabilitate au contribuit cu cate 5%, iar profitul pe actiune cu 10%.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.