Contractul de privatizare a fostei uzine Daewoo are clauze care merg pina la nationalizarea uzinei, in cazul in care Ford nu-si respecta angajamentele legate de productie si investitii.

Ford va plati daune statului roman daca nu isi onoreaza obligatiile asumate referitoare la productie, mentinerea numarului de angajati si investitiile tehnologice, potrivit prevederilor din contractul de privatizare a uzinei de la Craiova. Daunele sint calculate raportat la valoarea de achizitie a uzinei romanesti de catre compania americana, adica 57 de milioane de euro.

Ford trebuie sa produca, la patru ani dupa preluarea uzinei, cel putin 250.000 de automobile pe an si se angajeaza sa depuna „toate eforturile pentru a atinge un volum al productiei de 300.000 de automobile“. In cazul in care se vor produce mai putin de 200.000 de automobile, Ford va trebui sa plateasca daune de 25% din pretul de cumparare a uzinei, iar daca productia va fi mai mica de 225.000 de masini, valoarea daunelor scade la 10% din pret.

De asemenea, Ford si-a asumat, prin contract, sa mentina la fabrica de la Craiova 3.900 de angajati timp de patru ani de la preluarea controlului uzinei. In cazul in care numarul angajatilor scade sub 3.000, americanii vor plati daune egale cu 10% din pretul achitat, daca numarul scade sub 2.500, daunele ajung la 20%, iar daca Ford va pastra mai putin de 500 de salariati, va trebui sa plateasca statului 50% din pretul de achizitie a uzinei. Compania americana nu are voie, timp de patru ani, sa ia masuri pentru restringerea activitatii de baza a societatii sau sa decida dizolvarea/lichidarea fabricii de la Craiova, in caz contrar urmind sa plateasca daune egale cu 50% din valoarea de achizitie a uzinei.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.